آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۰
حوادث
۱۹

سلامت روانی دزد هزار چهره تائید شد

کارشناسان پزشکی قانونی نظر دادند مردی میانسال که با چهره گریم شده به چهار بانک تهران دستبرد زده بود، در زمان سرقت هایش جنون نداشته و دارای سلامت روانی است.

به گزارش جام جم، این سارق میانسال 18 اسفند سال گذشته درحالی که سلاحی به دست داشت، با چهره گریم شده خودش را به جای یک پیرمرد جا زد و وارد بانک ایران زمین در خیابان شریعتی شد. او با تهدید افراد حاضر در آنجا پنج میلیون تومان دزدید و فرار کرد. متهم در حال فرار بود که کلاه گیس وی روی زمین افتاد و در همان حوالی توسط ماموران گشت پلیس خلع سلاح و بازداشت شد.

پس از دستگیری وی، ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد او در طول یک سال گذشته به شیوه ای مشابه به سه بانک دیگر در محله های تهران دستبرد زده و مسلحانه پول از آنجا به سرقت برده است. این در حالی بود که او فقط دزدی از بانک شعبه ایران زمین در خیابان شریعتی را پذیرفت و دستبرد به سه بانک دیگر را منکر شد.

پس از آخرین دفاع متهم به اتهام دزدی مسلحانه از چهار بانک در تهران، پرونده از مصادیق محاربه شناخته شده و به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد. سارق مسلح بانک های تهران در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران پای میز محاکمه رفت و قاضی صلواتی برای متهم حکم اعدام صادر کرد. پرونده با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور رفت که قضات پس از بررسی پرونده نظر دادند سلامت روانی متهم مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین با نقص در این باره، پرونده را برای بررسی موضوع، به دادسرای ناحیه 34 تهران ارسال کردند تا بعد از رفع نقص، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود. او از زندان به پزشکی قانونی منتقل شد که کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی های لازم نظر دادند او بیمار روانی نیست و در زمان سرقت هایی که انجام داده، جنون نداشته است. با تائید سلامت این دزد مسلح، پرونده وی در اختیار دادگاه انقلاب قرار گرفت تا از آنجا به دیوان عالی کشور ارسال شود.