آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۰
حوادث
۱۹

اعدام قاتلان پدر و پسر طلافروش

سارقان مسلح که در جریان دستبرد به طلافروشی در گچساران پدر و پسر طلافروش را کشته بودند، به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش جام جم، عصر 6 شهریور امسال مردی با پلیس گچساران تماس گرفت و از حمله مسلحانه سارقان به طلافروشی همسایه اش در خیابان بلادیان گچساران خبر داد.

ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند طلافروشی مورد سرقت مسلحانه دو نفر قرار گرفته و دزدان در جریان سرقت چند کیلو طلا، مرد طلافروش و پسر او را با شلیک گلوله به قتل رسانده و متواری شده اند. از آن زمان پلیس در جست وجوی عاملان این سرقت مرگبار بود تا این که با گذشت سه ماه از این جنایت، ردپای سارقان تبهکار به دست آمد و آنها درحالی که قصد داشتند بخشی از طلاهای سرقتی را در یکی از استان های همجوار بفروشند، شناسایی و بازداشت شدند. متهمان بازداشت شده که با هم برادر بودند، در بازجویی به اجرای نقشه سرقت از طلافروشی و قتل طلافروش و پسرش اعتراف کردند. همچنین سه نفر که در زمینه خرید طلاهای سرقتی با آنها همدست بودند نیز شناسایی و بازداشت شدند. در ادامه تحقیقات پلیسی سلاح مورد استفاده سارقان همراه طلا و جواهرهای سرقتی نیز که در محلی زیر خاک پنهان شده بود، کشف شد.

دو برادر پس از محاکمه به اعدام محکوم شدند که حکم مجازاتشان در دیوان عالی کشور تائید شد. شش ماه پس از این جنایت، سحرگاه پنجشنبه دو برادر در محل سرقت مسلحانه به دار مجازات آویخته شدند.