آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۰
جهان
۶

اولمرت: در جنگ با حزب الله شکست خوردیم

ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد ارتش این رژیم در برابر حزب ا... لبنان در جریان جنگ سال 2006 میلادی شکست خورد.

به گزارش تسنیم، روزنامه رای الیوم در گزارشی به قلم زهیر اندراوس نوشت: ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم اسرائیل در کتاب زندگینامه خود به طور رسمی، علنی و موثق به شکست ارتش این رژیم در جنگ سال 2006 میلادی علیه لبنان اذعان کرد.روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گوشه ای از کتاب زندگینامه ایهود اولمرت را منتشر کرد که اولمرت در آن بی پرده و آشکار به شکست رژیم اسرائیل در جنگ یاد شده اذعان می کند و می گوید: «من مسئولیت همه ناکامی های جنگ دوم لبنان را برعهده می گیرم». اولمرت سال 2017 میلادی بعد از 16 ماه زندان به خاطر محکومیت در پرونده های فساد آزاد شد. او به 27 ماه زندان محکوم شده بود، اما دستگاه قضایی تصمیم گرفت او را زودتر در 29 ژوئن سال گذشته آزاد کند.

در کتاب اولمرت آمده است؛ جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی با ناکامی ها و شکست های زیادی همراه بوده است. او در این کتاب تاکید کرد «به محض پایان جنگ، بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر کنونی رژیم اسرائیل) و نفتالی بینت (وزیر آموزش کنونی رژیم اسرائیل) شروع به سوء استفاده از نتایج جنگ و ترور شخصیتم کردند. در این بین عناصر دیگری از جریان راست نیز همراهی کردند و از کمک های مالی ثروتمندان یهودی ساکن خارج برای ترور شخصیت من بهره بردند.» به گفته اولمرت، نتانیاهو و تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی جناح راست از نتایج جنگ برای ضربه زدن به کابینه او و تلاش برای سرنگون کردن آن بهره برداری کرده اند. آنها از تظاهرات ضدجنگ افسران و نظامیان ذخیره نیز استفاده کردند. او گفت: همچنین اعضای مرکز حزب لیکود به ریاست نتانیاهو علیه من تظاهرات کردند و نتانیاهو همه آنها را شخصا برای ضربه زدن به من تحریک کرد.

وی در این کتاب بشدت به نتانیاهو و ساره، همسرش حمله کرده و گفته است: نتانیاهو به از بین بردن همه چیزهای خوب ادامه می دهد. او و خانواده اش به زیان اسرائیلی ها و دوستان ثروتمند اسرائیل در داخل و خارج روزگار می گذرانند.

وی تاکید کرد: شیوه زندگی نتانیاهو و خانواده اش مغرورانه و متکبرانه همراه با ریخت و پاش اموال عمومی برای خوشگذرانی است. این ریخت و پاش ها سر به فلک کشیده و در نوع خود منحصر به فرد است.