آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۲
جامعه
۱۷

معابر تهران رنگ و بوی گل می گیرد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در راستای ایجاد فضایی شاد و زیبا، کاروان گل تا روز جمعه 3 فروردین 97 در پنج مسیر پارک شهر، بوستان لاله، برج میلاد، بوستان جوانمردان و بوستان ولایت حرکت خواهد کرد.

به گزارش جام جم، مجتبی یزدانی به برگزاری ویژه برنامه هایی در طرح نوروزی در بلوار کشاورز اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز بلوار کشاورز به پیاده راه هنری، فرهنگی و تفریحی تبدیل می شود و مجموعه اقدامات خوبی در آن انجام می گیرد که به طور قطع مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: به مناسبت ایام نوروز 400 تخم مرغ رنگی در 23 نقطه از شهر تهران جانمایی خواهد شد.همچنین در ورودی های شهر تهران، حاشیه بزرگراه ها، رمپ و لوپ ها و... فرش گل با کاشت گل های فصلی گل آرایی و گلکاری و نیز با اجرای هنرهای محیطی و آذین بندی خلاق و نوگرای رویداد بهارستان 97 شهر چهره دیگری به خود خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تعداد40 طرح از 40 هنرمند در بخش درخت ستان رویداد بهارستان 97 انتخاب شده که روی 40 اصله درخت اجرایی شده است.

یزدانی به توسعه بیش از 1200هکتار جنگل کاری در قالب طرح توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران در روز درختکاری (دامنه جنوبی البرز شرق به غرب قوچک تا فرحزاد و کن) پرداخت و گفت: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) کاشت نهال به وسعت 30 کیلومتر با گونه های گیاهی زبان گنجشک، کاج تهران و پالونیا با آبیاری قطره ای انجام خواهد شد. به گفته یزدانی، بهره برداری و افتتاح طرح های توسعه (افتتاح بوستان در مناطق) در حدود 12هکتار، بهره برداری از سرویس های بهداشتی جدید الاحداث در مناطق و نیز همکاری در راستای اسکان مسافران نوروزی و آماده سازی بوستان های شهری و جنگلی برای استفاده شهروندان در روز طبیعت در پنج بوستان جنگلی حاشیه ای (سرخه حصار منطقه 13، افرا منطقه 19، چیتگر منطقه 22، آزادگان منطقه 15، بوستان طبیعت منطقه 21) از جمله اقدامات این حوزه در طرح استقبال از نوروز است.