آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۸
شهرستان ها
۷

لاله های واژگون شکوفا شدند

دشت بزرگ لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری به علت گرم شدن هوا به گل نشست و زیباترین جاذبه گردشگری بهاری را در این استان رقم زده است.

استان چهارمحال و بختیاری دارای بزرگ ترین دشت لاله های واژگون در کشور است که هم اکنون لاله های واژگون این دشت با گرم شدن هوا شکوفا شدند.

دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری سه هزار و 400 هکتار وسعت دارد و دارای پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند، در دو نوع قرمز و زرد است. نزدیکی دشت لاله های واژگون کوهرنگ به دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان کوهرنگ، این منطقه را به یکی از تفرجگاه های مهم کشور در فصل بهار تبدیل کرده است.

زمان رویش و شکفتن لاله های واژگون در این دشت هر ساله در اردیبهشت ماه آغاز می شود و لاله های واژگون تا پایان اردیبهشت ماه در این منطقه مشاهده می شوند اما لاله های واژگون این منطقه به علت کاهش بارش برف در زمستان سال گذشته و همچنین گرم شدن هوا پیش از موعد شکوفا شده اند.

دمای هوا در فروردین ماه در شهرستان کوهرنگ برخلاف سال های گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: زمان ماندگاری لاله های واژگون در چهارمحال و بختیاری دو هفته پیش بینی می شود.

تمهیدات لازم برای حفاظت از دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری هر ساله مسافران بسیاری را از استان های اصفهان، خوزستان، تهران و... راهی این استان می کند.

وی بیان کرد: حفاظت از این دشت برای جلوگیری از بوته کنی گیاهان از مهم ترین اهداف مسئولان به شمار می رود که سازمان های منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در حفاظت از این دشت دارند. فرماندار شهرستان کوهرنگ عنوان کرد: دو اکیپ شامل 12 نفر حفاظت از این دشت را بر عهده دارند که حفاظت از دشت لاله های واژگون تا اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان کوهرنگ ادامه دارد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات گردشگری به مسافران در شهرستان کوهرنگ اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مراکز اقامتی و پذیرایی در حال آماده شدن برای میزبانی از مسافران و گردشگران این منطقه هستند.

دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری همه ساله یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری است. این دشت هر ساله موجب رونق گردشگری در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری می شود.