آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۳۲
سیاست
۳

الو شرق 88640260

پیامک: 30004699

•آقای نوبخت مرتب به دبیران بازنشسته قدیمی، وعده افزایش حقوق و همسان سازی حقوق با شاغلان، برای سال آینده را می دهد! درحالی که به حقوق خود و همه دستگاه ها و دبیران شاغل می افزاید. اخیرا برای دبیران شاغل با طرح رتبه بندی حقوقشان را افزود. به بازنشسته فقط وعده سال آینده می دهد. پدر بازنشسته قدیمی را درآوردید.

•از مسئولان وزارت راه درخواست می کنم به وضعیت جاده لاهیجان به سیاهکل رسیدگی کنند. این جاده باریک معمولا شلوغ و رانندگی در آن خطرناک است.

•9 سال است که سازمان بازنشستگی کشوری در مشهد حق مدیریت من را که چهار سال در یک بخش دورافتاده خراسان رضوی مدیر کشاورزی بوده ام نمی دهد. 9 سال است که دارم می دوم و هر ماه یک ایراد می گیرد.

•اتوبوس کجاست؟ 31 اردیبهشت ساعت 16:30، 40 دقیقه از اتوبوس های بلوار نیکنام به هفت تیر خبری نبود. مسئولان شرکت واحد برای این سهل انگاری چه توجیهی دارند؟ علی

•گلایه از مالیات بر ارزش افزوده: برخی رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای و تالارها و باشگاه هایی که مراسم جشن و عروسی یا خدای نخواسته عزا برگزار می کنند، مبلغی هم به عنوان ارزش افزوده دریافت می کنند. این مسئله موجب گلایه بسیاری از خانواده ها شده است. از مسئولان مربوطه تقاضای حذف مالیات بر ارزش افزوده را داریم.

محسن شربتی از تهران

• سوال از سازمان تامین اجتماعی: برخی همکاران بازنشسته می گویند سازمان تامین اجتماعی مبنای حقوق بازنشستگی را دو سال آخر خدمت کارگران محاسبه، تعیین و پرداخت می کند. درحالی که عده ای سال های گذشته که جوان تر، سرحال تر و توانایی بیشتری داشتند، بیشتر در محل کارشان می ماندند و اضافه کاری می گرفتند، اما با گذشت زمان که سن کارگران بالاتر می رود، هم کارایی کمتری دارند و هم اینکه درحال حاضر بسیاری از محیط های کارگری به علت گرانی، کمبود نقدینگی و مشکلات مالی، اضافه کاری کارکنانشان را محدود کرده اند و اگر شرایط تنظیم و پرداخت حقوق، دو سال آخر خدمت باشد، به ضرر کارگران است. لطفا مسئولان سازمان تامین اجتماعی درباره این موضوع اطلاع رسانی کنند.

یک مخاطب