آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد

کلاهبرداری 7/5 میلیاردی در پوشش صندوق قرض الحسنه خانگی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری زوجی کلاهبردار با 7/5 میلیارد ریال کلاهبرداری در پوشش صندوق قرض الحسنه خانگی در نیشابور خبر داد.

به گزارش فارس، قادر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی چند فقره شکایت شهروندان به پلیس آگاهی نیشابور مبنی بر کلاهبرداری، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان این پرونده مشخص شد، فردی شیاد که اهل یکی از استان های غربی کشور است، با کمک و همدستی همسرش که اهل نیشابور بوده، پس از اعتمادسازی با تشکیل چهار صندوق قرض الحسنه برای همسایگان و تعدادی از بستگان اقدام به عضوگیری و دریافت مبالغ متفاوتی با عنوان پس انداز برای انجام قرعه کشی و پرداخت وام داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات میدانی کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیشابور مشخص شد، این زوج کلاهبردار پس از دریافت مبالغ از اعضا با طرح این ادعا که شما هنوز برنده نشده اید و همچنین برخی ادعاهای واهی دیگر، با وجوه به دست آمده اقدام به خرید ملک کرده اند.

کریمی ادامه داد: کارآگاهان مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی، آنان را دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان در مواجهه با مالباختگان و ادله و مستندات پلیس به کلاهبرداری از76 نفر به مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند.