آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف بیش از 6 تن مواد مخدر در اصفهان، زاهدان و بندر عباس

نیروهای انتظامی استان اصفهان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان شش هزار و 887 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بزرگترین محموله هروئین و مرفین در استان اصفهان کشف شده که در تاریخ استان اصفهان بی سابقه بوده است.

سرتیپ مهدی معصوم بیگی در گفت و گو با ایسنا افزود: در فروردین ماه سال جاری در حوزه مواد مخدر بیش از سه هزار و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده که برای استان اصفهان به عنوان یک استان مرکزی آمار قابل توجهی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم از کشف یک هزار و 327 کیلوگرم تریاک و 60 کیلوگرم حشیش در این استان خبر داد.

سرتیپ محمد قنبری گفت: ماموران انتظامی شهرستان های زاهدان و ایرانشهر در سلسله عملیات های مبارزه با قاچاقچیان مسلح با پشتیبانی پلیس مبارزه با موادمخدر استان، یک باند بزرگ که با استفاده از خودرو های کوهستانی و تیزرو، قصد جا به جایی مواد مخدردر منطقه را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: پنج نفراز سوداگران مرگ دستگیر و علاوه بر ضبط مواد افیونی مکشوفه، سه دستگاه خودرو توقیف و یک قبضه سلاح جنگی کلاش نیز ضبط شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان هم گفت: یک تن و 800 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان کشف شد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ عزیز الله ملکی افزود: این محموله از مسیر دریایی وارد استان هرمزگان شده بود که در عملیات مشترک محل انبار آن در خشکی شناسایی و محموله یاد شده کشف شد.

وی اضافه کرد: همچنین سه دستگاه خودرو قاچاقچیان در این عملیات کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: همه اعضای این باند شامل هشت قاچاقچی دستگیر و پس از تحقیقات و تکمیل پرونده به مقام قضایی استان تحویل داده شدند.