آرشیو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۱
اخبار کشور
۱۰

حجت الاسلام رئیسی در دیدار رئیس جمهور تاتارستان: ظرفیت فرهنگی آستان قدس رضوی بستر مناسبی برای گسترش روابط ایران و تاتارستان است

تولیت آستان قدس رضوی که به دعوت رئیس جمهور و مقامات دینی تاتارستان به این کشور سفر کرده است، در دیدار رئیس جمهور تاتارستان گفت: ما از امکانات و ظرفیتی که به برکت نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در آستان قدس رضوی داریم در جهت توسعه همکاری ها با تاتارستان استفاده می‎کنیم.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به دعوت رئیس جمهور و مقامات دینی تاتارستان به شهر کازان پایتخت این جمهوری خودمختار فدراسیون روسیه سفر کرده است. تاتارستان محل ورود اسلام به روسیه بوده و امروز این جمهوری به عنوان کانون فرهنگی و مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه شناخته می شود.

حجت الاسلام رئیسی طی این سفر، در دیدار با رستم مینیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان اظهار داشت: امروز کشورهای غربی به ویژه آمریکا نمی خواهند این روابط توسعه پیدا کند ولی ما تردید نداریم همکاری ایران و روسیه در منطقه و برخورد با جریاناتی که دست ساخته غربی ها و استکبار بودند، بسیار موثر است.

وی ابراز داشت: ما از امکانات و ظرفیتی که به برکت نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در آستان قدس رضوی داریم در جهت توسعه همکاری ها با تاتارستان استفاده می‎کنیم. رئیس جمهور تاتارستان نیز در این دیدار از تعمیق همکاری ها با آستان قدس رضوی استقبال کرد و خواستار گسترش این همکاری ها شد.

حجت الاسلام رئیسی با شیخ کامل سمیع اوللین، مفتی اعظم تاتارستان و همچنین اسقف اعظم مسیحیان نیز دیدار کرد. شیخ کامل سمیع اوللین از حجت الاسلام رئیسی خواست تا زمینه بهره گیری مردم و اندیشمندان جمهوری تاتارستان از گنجینه های فرهنگی آستان قدس فراهم شود.

اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان هم در این دیدار اظهار داشت: دوران جهان تک قطبی و سلطه آمریکا بر کشورها سپری شده و امروز ملت ها هستند که برای سرنوشت خود تصمیم می گیرند. امروز کشورهای قدرتمندی همچون ایران و روسیه انحصار آمریکا را در هم شکسته اند و این کشور در برابر این ضعف خود، چاره ای جز ایران و روسیه هراسی ندارد.

به گزارش آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی در جمع دانشجویان دانشگاه فدرال قازان خاطر نشان کرد: راه مصونیت از آسیب های عصر «جهان شبکه ای» بازگشت به داشته های تمدنی خودمان است، باید با تدبیر در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی غرب بایستیم و توجه به معنویت را در جهان گسترش دهیم.