آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۱
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

«تلگرام» و «سروش» مقصر نیستند

برخی کاربران لینک فیلم های غیراخلاقی در تعدادی از پیام رسان های داخلی را در فضای مجازی منتشر کرده و نوشتند بنابر این مشخص می شود پیام رسان ها مقصر نیستند اسم آن تلگرام باشد یا سروش و...

فیلتر به بانک ها رسید

برخی کاربران فضای مجازی اقدام به برجسته سازی مشکلات ناشی از مسدود شدن تلگرام برای بانک ها کرده اند. کاربری نوشته است: دیگر نمی شود وارد نت بانک شد، مسئول بانکی پاسخ داده است چون خیلی از IP ها را بسته اند کاری نمی شود انجام داد.

تبعات فیلتر

واکنش ها به فیلترینگ تلگرام چند روز پس از این اقدام همچنان در فضای مجازی مطرح است. گروهی از کاربران تاکید کرده اند برخلاف گذشته از تلگرام خارج نخواهند شد و پیام رسان خود را عوض نمی کنند. مشاور رئیس جمهوری در فضای مجازی نوشت: فیلترینگ تلگرام از لحاظ فنی قطعی و دائمی نیست. فیلترینگ منجر به حذف تلگرام، رشد پیام رسان های داخلی یا صیانت از داده های بزرگ ملی نمی شود. او افزود؛ از نظر سیاست داخلی و حقوق بشری بین المللی، تبعات قابل پیش بینی جدی دارد.

خطا، خطاست

برخی کاربران فضای مجازی تیر خوردن تصویر بردار صدا و سیما در پاریس را هنگام پوشش خبری تظاهرات ضد دولتی محکوم کردند. برخی از آنها با اشاره به اینکه منتقد صدا و سیما هستند، نوشته اند: با این حال از جنایت فرانسوی ها نمی گذریم، مبادا فردی آن را توجیه کند. اقدام غلط، غلط است و هیچ توجیهی ندارد، در هر کجا و توسط هر کشوری باشد.

شهردار من

با نزدیک شدن به انتخاب شهردار از سوی شورای شهر تهران، ویژگی های شهردار آینده مورد توجه کاربران فضازی مجازی قرار گرفت. اکثر کاربران که در این زمینه اظهار نظر کرده اند مبارزه با فساد، پاکدستی، سابقه فعالیت در امور شهر و تخصص، فعالیت میدانی به جای ستادی، افشای فسادهای پیشین و خشکاندن ریشه های فساد را در شهرداری به عنوان انتظارات خود از شهردار آینده مطرح کرده اند.