آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
اخبار کشور
۳

در رم انجام شد

رایزنی جابری انصاری با اشمید و نمایندگان چهار کشور اروپایی درباره بحران یمن

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران با هلگا اشمید و نمایندگان ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس درخصوص بحران یمن در رم به رایزنی پرداخت.

به گزارش فارس، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور بحران های منطقه ای عصر پنجشنبه گذشته در رم با هلگا اشمید معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی و مدیران کل سیاسی و امنیتی وزارت خانه های امور خارجه ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلستان دیدار و درخصوص بحران یمن گفت وگو و رایزنی کرد.

در این گفت و گوها، درخصوص ابعاد مختلف بحران یمن به ویژه وخامت وضعیت انسانی در این کشور و گام های اولیه اعتمادساز برای حل بحران یمن رایزنی و تبادل نظر شد.

گفتنی است دور نخست این گفت وگوها درباره یمن پیش از این در اواخر بهمن ماه 96 در مونیخ آلمان برگزار شد و مطابق توافق نشست امروز رم، دور سوم گفت وگوها پس از ماه مبارک رمضان در نیمه دوم ژوئن 2018 در بروکسل مقر اتحادیه اروپایی، با میزبانی این اتحادیه برگزار خواهد شد.

جابری انصاری همچنین صبح پنجشنبه در رم با لوکا جان سانتی مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت خارجه ایتالیا دیدار و درخصوص بحران های منطقه ای و همکاری های دو کشور در زمینه حل این بحران ها گفت وگو و رایزنی کرد.