آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
اخبار کشور
۳

حدادعادل در همایش جامعه اسلامی دانشجویان: قدرت یابی سیاسی اسلام کابوس غربی ها است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت یابی سیاسی اسلام کابوس و هراس غربی ها است گفت: غربی ها نمی خواستند که اسلام قدرتمند شود و از اینکه اسلام به یک قدرت سیاسی تبدیل شود هراس داشتند، آنها فکر می کنند در این صورت سرزمین های اسلامی از دستان آنها خارج خواهد شد.

به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «دهه پنجم انقلاب؛ بایدها و نبایدها» در مجتمع فرهیختگان دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد با بیان اینکه دنیای غرب، ظرفیت پذیرش حکومت دینی و اسلامی را ندارد، تاکید کرد: در غرب سرمایه داری، دین را در حیطه مسائل شخصی محبوس کردند و به دین اجازه ندادند در کارهای اجتماعی از جایگاه وحی صحبت کند و امام(ره) در چنین دنیایی کاری کرد که برخلاف جریان آب بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: غربی ها چنین موضوعی را باور نمی کردند و امروز هم که 40 سال گذشته باز هم تحمل این انقلاب را ندارند. غربی ها نمی خواستند که اسلام قدرتمند شود و از اینکه اسلام به یک قدرت سیاسی تبدیل شود هراس داشتند، آنها فکر می کنند در این صورت سرزمین های اسلامی از دستان آنها خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز دشمن به سراغ اقتصاد و فرهنگ ما رفته و سعی دارد با جنگ اقتصادی و فرهنگی به ما ضربه بزند. دشمن سعی دارد با فشار تحریم مردم را از انقلاب ناامید کند، آنها می گویند وقتی تحریم کنیم مشکلات اقتصادی و فرهنگی هم اتقاق می افتد.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به یک سوال گفت: در دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و تا انتخابات سال 92، نمی توانیم بگوییم که مملکت دست اصولگرایان بود؛ جایی که مشایی طراح و تئوریسین بود و هر کسی می خواست انتخاب شود، باید نظر ایشان جلب می شد، آیا می شد گفت که مملکت دست اصولگرایان بود؟ آیا آقای احمدی نژاد یک بار عبارت اصولگرایی را به زبان آورد؟ در کنار این ها ضعف تشکیلاتی و ضعف من نوعی هم بوده است.