آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
اخبار کشور
۱۰

آیت الله مصباح یزدی: حب و بغض مومن بر مبنای رضایت الهی است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در حب و بغض ها نباید ملاک فردی و شخصی مطرح باشد، مسائل شخصی در دل مومن جایگاهی ندارد بلکه دوست داشتن یا دشمنی مومن بنابر خواسته الهی است.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد با برکت امام زمان(عج)، ابراز داشت: ایمان یعنی اینکه انسان تسلیم خواسته الهی باشد و رضایت او را بر خواسته خود ترجیح دهد.

به گزارش رسا، وی بیان داشت: انسان باید حق را بشناسد و با اعتقاد آن را انجام دهد، خاصیت مومن این است که بیشترین محبت را به خداوند متعال دارد، عنصر دوم ایمان بعد از معرفت، محبت است، هر اندازه ایمان کامل تر باشد محبت انسان شدیدتر می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر انسان کسی را دوست بدارد متعلقات آن را نیز دوست خواهد داشت، ایمان دستگیره هایی دارد و برخی از آنها اطمینان بخش تر هستند، پیامبر اسلام(ص) فرمودند محکم ترین دستگیره ایمان حب و بغض به خاطر خداوند است.

آیت الله مصباح یزدی گفت: در حب و بغض ها نباید ملاک فردی و شخصی مطرح باشد، مسائل شخصی در دل مومن جایگاهی ندارد بلکه دوست داشتن یا دشمنی مومن بنابر خواسته الهی است؛ در عالم کسی را نداریم که خداوند آن را به اندازه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) دوست داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه کسی به اندازه اهل بیت(ع) انتساب به خداوند متعال ندارد، ابراز داشت: مومن به متعلقات محبوب خود یعنی خداوند متعال محبت دارد و این همان حب و بغض بر اساس خواسته الهی است.