آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
شهرستان ها
۷

استاندار: واحدهای بزرگ استان مرکزی زیان ده شدند

استاندار مرکزی گفت: در سایه برخی واگذاری های غلط نه تنها بهبودی در تولید ایجاد نشده بلکه واحدهای بزرگ استان زیان ده شده اند و نباید اجازه داد بار دیگر این اتفاق در استان تکرار شود.

سیدعلی آقازاده اظهار داشت: متاسفانه در استان مرکزی که قطب صنعتی و کارگری به حساب می آید، مواردی چون واگذاری غیراصولی، واردات محصولات مشابه خارجی، فقدان مدیریت مناسب و تجربه خصوصی سازی ناموفق در سال های گذشته مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات حاضر در حوزه کارگری استان مرکزی وابسته به واگذاری های غیرکارشناسی است که می توان از جمله آنها آونگان، آذرآب و ماشین سازی را نام برد که به تعطیلی و یا بحران رسیده اند اما با برنامه ریزی های موفق از مراحل بحرانی عبور کرده اند.

وی ادامه داد: تمام توان استان و مسئولان بر این است که مشکلاتی که هنوز در رابطه با هپکو وجود دارد را از میان بردارند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: علیرغم اینکه استان مرکزی به عنوان هشتمین کلان شهر شناخته شده و همچنین چهارمین قطب صنعتی کشور هم است و بیشترین جمعیت آن را شاغلان حوزه تولید و صنعت تشکیل می دهند اما تاکنون در این شهر صنعتی هیچ گونه اقداماتی ازجمله نماد یا نام گذاری نام کارگر بر روی اماکن در هیچ کدام از مناطق شهری انجام نشده که البته اقداماتی درحال پیگیری است.