آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
شهرستان ها
۷

عملیات احداث راه آهن همدان- ملایر به زودی آغاز می شود

همدان- خبرنگار کیهان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات احداث راه آهن همدان- ملایر در آینده ای نزدیک خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه همدان تنها استان چهارراه ریلی در کشور خواهد شد اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی مصوب شد راه آهن تهران- همدان- سنندج برقی و سریع السیر شود به این ترتیب انقلاب ریلی در همدان ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال، سالی بی نظیر برای بودجه در 97 استان همدان خواهد بود و ده ها پروژه در استان از جمله پروژه احداث راه آهن همدان- ملایر که به زودی آغاز به کار می کند و یا بیمارستان 600 تخت خوابی اجرایی می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با همکاری نماینده بیجار، احداث راه آهنی را که از زنجان به تبریز می رود از سمت بیجار به همدان مصوب کردیم و 10 میلیارد تومان بودجه برای آن اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم استفاده ادارات از کالاهای ساخت کشور گفت: حتی چای ادارات باید از تولید داخل باشد و ذی حسابان حق ندارند اسناد سازمان های دولتی را که در صورت وجود کالاهای داخلی از کالای خارجی استفاده کرده اند تایید کنند.