آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۲
جهان
۲۰

عقب نشینی رژیم صهیونیستی از درخواست حضور در شورای امنیت

رژیم صهیونیستی با پس گرفتن درخواست خود برای کسب کرسی در شورای امنیت سازمان ملل، پذیرفت که از مشروعیت کافی برای حضور در چنین موقعیتی برخوردار نیست.

به گزارش «ایران» به نقل از گاردین، این رژیم با آلمان و بلژیک بر سر تصاحب این کرسی رقابت می کرد. شورای امنیت دارای 5 صندلی برای اعضای دائمی خود که شامل امریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه می شود، است و 15 عضو غیردائمی دارد.

نماینده اسرائیل در سازمان ملل در این باره گفت: «پس از گفت و گو با شرکای خود تصمیم گرفتیم که فعلا از رقابت ها خارج شویم». در همین حال، همزمان با برگزاری ششمین جمعه تظاهرات بازگشت در نوار غزه، شهروندان عرب اسرائیلی نیز در نزدیکی مرز با نوار غزه دست به راهپیمایی زدند و همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند. وزارت بهداشت فلسطین هم اعلام کرد که با بر جای ماندن 1143 تن زخمی در نوار غزه، احتمالا این پرحادثه ترین جمعه تظاهرات است.

طی این تظاهرات، سربازان ارتش این رژیم از گاز اشک آور و حتی گلوله های واقعی برای صدمه زدن به مردم فلسطین استفاده کرده اند. دولت امریکا نیز که در تدارک طرح صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است، در سفر اخیر وزیر جنگ این رژیم به امریکا از او خواسته بودند تا از چهار محله در قدس شرقی دست بکشند. ناظران معتقدند در آینده احتمال دارد این مناطق به عنوان پایتخت فلسطین انتخاب شود.