آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۲
ایران زمین
۱۹

کوتاه از ایران

اهتزاز پرچم 144 متری ایران در نقطه صفر مرزی سرپل ذهاب

گروه ایران زمین/ پرچم 144 متر مربعی ایران، به نشانه اقتدار، رشادت ها، ایثارگری های شهدا و دوستی با کشور های همسایه، درنقطه صفر مرزی سرپل ذهاب در مجاورت بازارچه مرزی «تیله کوه» این شهرستان استان کرمانشاه نصب شد.

«محبت جمالی نیا»، فرماندار سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: با این اقدام، آرامش و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران در نقاط صفرمرزی به رویت تمام کشور های بیرونی و همسایه ها رسیده است.

مالچ پاشی در یکهزار هکتار از منطقه «گتی» جاسک

گروه ایران زمین/ یکهزارهکتار از بیابان های منطقه «گتی» شهرستان جاسک هرمزگان، با هدف تثبیت ماسه های روان و برای مقابله و کاهش اثرات بیابان زایی، مالچ پاشی شد.

«امید ذاکری» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح از سال گذشته در حوزه شرق جاسک آغاز شده، گفت: برای اجرای این طرح 26 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

منطقه گتی یکی از کانون های بحران فرسایش بادی با شدت زیاد است که در طرح مطالعاتی بیابان زدایی «بیاهی - چنالی» قرار دارد.

28 کانون بحرانی فرسایش بادی با وسعت 318 هزار هکتار در هرمزگان وجود دارد.33 روستا نیز در معرض هجوم شن های روان است.

از سرگیری پرواز های فرودگاه یاسوج ازامروز

گروه ایران زمین/ پرواز های فرودگاه یاسوج که از 29 بهمن ماه سال گذشته به دنبال سقوط هواپیمای «ای تی آر» شرکت آسمان تعطیل شده بود، از امروز (یکشنبه) از سر گرفته می شود.

«عزیز فیلی» معاون عمرانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد افزود: طی چند روز گذشته 2بار پرواز آزمایشی به مقصد فرودگاه یاسوج انجام شد که خلبانان، ایمنی و سامانه ناوبری این فرودگاه را تایید کردند.

توسعه نخلستان های قشم

گروه ایران زمین/ با توجه به فرسوده و غیر اقتصادی بودن نخلستان های موجود قشم، طرح توسعه این نخیلات در دستور کار جهاد کشاورزی این شهرستان هرمزگان قرار گرفت.

«مالک یزدان پناه» مدیر جهاد کشاورزی قشم با اشاره به اینکه سطح زیرکشت نخلستان های این منطقه 700هکتار است که متاسفانه تولید مناسبی ندارند، افزود: در اسفند ماه سال گذشته بیش از 5هزار اصله نهال خرما در بین بهره برداران 40روستا به صورت رایگان توزیع شد.

وی به اهمیت آموزش بهره برداران اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی با حضور نخلداران با هدف ارتقای دانش بهره برداران در روستاها برگزارمی شود.