آرشیو پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۲
صفحه آخر
۲۰

اضطراب در کمین مردم آمریکا

نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می دهد که اپیدمی اضطراب در میان مردم این کشور موج می زند و شمار قابل توجهی از آمریکایی ها می گویند در قیاس با یک سال قبل استرس و اضطراب بیشتری بویژه در زمینه سلامتی، امنیت و مسائل مالی دارند.

به گزارش ایرنا، براساس نظرسنجی اتحادیه روانپزشکی آمریکا، 40 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که نسبت به سال قبل بیشتر مضطرب هستند.

سطح اضطراب مردم آمریکا در سال های 2016 تا 2017برابر با 36درصد بود و افزایش این رقم برای دوره جدید، چشمگیر محسوب می شود.

«آنیتا ایورت» رئیس اتحادیه روانپزشکی آمریکا گفت: نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که افراد بالغ در آمریکا بویژه در خصوص بهداشت، امنیت و امور مالی به طور فزآینده نگران و مضطرب هستند.

وی ادامه داد: این استرس و اضطراب فزاینده می تواند به طور قابل توجهی بر بسیاری از جوانب زندگی مردم از جمله سلامت روان آنها تاثیر بگذارد و پیامدهای آن به خانواده ها آسیب بزند.

این محقق افزود: مردم آمریکا امسال در پنج حوزه کلیدی سلامت، ایمنی، امور مالی، سیاست و روابط خانوادگی احساس اضطراب بیشتری دارند.

براساس این گزارش، از سال 2017، سطح اضطراب مردم آمریکا در خصوص مسائل مالی بیشترین افزایش را داشته است به طوری که آنها نگران داشتن پول کافی برای پرداخت صورتحساب ها و دیگر هزینه ها هستند.

اما علت اصلی نگرانی آمریکایی ها دو فاکتور وضعیت سلامت (68درصد) و حفظ امنیت خود و یا خانواده (68درصد) است.

این مطالعه نشان می دهد اضطراب به خاطر مسائل سیاسی و تاثیرات آن بر زندگی روزمره در میان مردم آمریکا کمتر رایج است اما این موضوع هنوز منبع استرس بیش از نیمی از آنها (56درصد از پاسخ دهندگان) است.

نتایح تحقیق یاد شده که حاصل نظرسنجی از بیش از 2000 بزرگسال طی ماه های مارس و آوریل (اسفند، فروردین و اردیبهشت) است، خبر خوبی از وضعیت روانی مردم آمریکا محسوب نمی شود.

براساس نتایج این نظرسنجی، افزایش اضطراب هم در میان مردان و هم در میان زنان است و نژادها، قومیت ها و سنین مختلف در آمریکا را دربردارد.