آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۶
ورزش
۱۸

برنده نبرد تمام ایرانی لیگ قهرمانان کدام تیم است؛ استقلال یا ذوب آهن؟

نیمه سرنوشت

لیگ قهرمان آسیا برای هواداران یکی از دو نماینده ایران امشب با اندوه فراوان تمام می شود؛ اندوهی که همزمان است با جشن و پایکوبی هواداران تیم برنده. استقلال به جمع 8 تیم برتر آسیا صعود می کند یا ذوب آهن. همه چیز در پایان مصاف دوم دو تیم مشخص می شود؛ مصافی که حکم نیمه سرنوشت را دارد.

یک پنالتی و یک گل، در آخرین دقایق بازی رفت، ذوب آهن را پیروز بازی رفت کرد تا بازی برگشت به دلهره آورترین بازی فصل برای هواداران استقلال بدل شود. فعلا برنده نیمه اول مصاف دو نماینده کشورمان، ذوب آهن است اما این جدال نیمه دومی هم دارد که بسیار هم پرهیجان است. استقلال اگر می خواهد فصل را بخوبی تمام کند، ماموریتش کمی دشوارتر از ذوب آهن است. آبی ها باید قبل از هر چیز دروازه خود را بسته نگه دارند و بعد به دنبال جبران آن شکست یک بر صفر باشند. یک گل از استقلال کار را به وقت های اضافی خواهد کشاند و گل دوم هم به منزله صعود است.

در مقابل ذوب آهن، به لطف کلین شیت رشید مظاهری و دست روزبه چشمی که آن پنالتی را تقدیم کرد، نصف راه را در همان فولادشهر رفته است. تیم قلعه نویی برای صعود فقط کافیست بازنده نباشد یا حتی اگر هم می بازد 2 بر یک یا 3 بر 2 ببازد. یعنی با اختلاف یک گل ببازد و دروازه استقلال را هم در آزادی باز کند. پیش بینی در این شرایط واقعا دشوار است. استقلال یا ذوب آهن؟

مصائب دو سرمربی

سرمربیان دو تیم استقلال و ذوب آهن برای بازی امشب مشکلات بزرگی دارند. تلخی بازی رفت با مصدومیت داریوش شجاعیان و امید ابراهیمی برای استقلال مضاعف شد. شفر حالا دو بازیکن مهمش را در اختیار ندارد. خبر خوش برای استقلال اما بهبود مامه تیام، مهاجم گلزنش است. ذوب آهن هم مشکلاتی دارد. محمد نژادمهدی، مدافع این تیم در بازی رفت اخراج شد. از طرفی خالد شفیعی دیگر مدافع ذوبی ها هم مصدوم است و امیر قلعه نویی باید فکری به حال خط دفاعش کند.