آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
اقتصاد
۴

خردادماه، بخشودگی وام های زیر 100 میلیون تومان کلید می خورد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از اجرای بخشودگی وام های زیر صدمیلیون خبر داد.

هادی قوامی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به قانون بودجه درخصوص وام های زیر صد میلیون تومان، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی بخشودگی وام های زیر صدمیلیون تومان در حال تدوین است و با ابلاغ آن از سوی بانک مرکزی به بانک ها، به مرحله اجرا می رسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای بخشودگی وام های زیر صد میلیون تومان، اعتباری بالغ بر 5000 میلیارد تومان برای بانک مرکزی در نظر گرفته شده است که بلافاصله با ابلاغ بانک مرکزی بخشودگی اجرایی می شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان این که بخشودگی وام های بانک ملت نیز اجرا می شود، بیان کرد: امسال علاوه بر بانک های کشاورزی، تجارت، ملی، صادرات، رفاه و کارگران، بانک ملت نیز برای بخشش وام های زیر صد میلیون تومان بودجه دریافت می کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که وام های زیر صدمیلیون بدون پرداخت سود و جریمه تسویه می شود، گفت: سود بانک ها از محل اعتبار 5000 میلیارد تومان پرداخت می شود و با پرداخت اصل وام می توان تسویه کرد.

قوامی در ادامه گفت وگو با خانه ملت، با بیان این که بخشودگی وام های زیر صد میلیون تومان تا خرداد ابلاغ می شود، اظهار کرد: تاکنون 560 هزار پرونده تسویه و حداقل 1500میلیارد تومان سود بخشیده شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از 5000میلیارد تومان منابع بانکی به بانک ها برگشته، یعنی پیش از دو برابر سودی که بخشیده شده به منابع بانکی برگشته است.