آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
اقتصاد
۴

ابلاغ لیست پیک سایی کاهش مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که فهرست پیک سایی با مدیریت مصرف برق ابلاغ شده، گفت: باید 6000 مگاوات کاهش مصرف برق داشته باشیم، مصرف برق سرمایشی در تابستان 19 هزار مگاوات است که باید 2000 مگاوات آن کاهش یابد.

آرش کردی در گفت وگو با فارس، با اشاره به این که امسال با کسری 5000 تا 6000 مگاوات برق مواجه هستیم، گفت: وزارت نیرو فهرست پیک سایی مدیریت مصرف برق را به شرکت توانیر و شرکت های توزیع برق ابلاغ کرده است، بنابراین امسال باید با برنامه ریزی انجام شده 5000 تا 6000 هزار مگاوات مدیریت مصرف برق انجام دهیم.

وی تاکید کرد: این هدف گذاری با توجه به کاهش نزولات جوی و افت بارش ها و به تبع آن افت تولید انرژی در نیروگاه های برقابی است، پس این کاهش و کسری برق باید از طریق مدیریت مصرف جبران شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به این که در فصل تابستان هفت تا هشت هفته هوای بسیار گرمی حاکم خواهد شد و مصرف برق به واسطه استفاده از وسایل سرمایشی افزایش می یابد، عنوان کرد: وضعیت استفاده از وسایل سرمایشی یکی از چالش های بزرگ در تامین و مصرف برق در فصل تابستان است، به طوری که وسایل سرمایشی در فصل تابستان 19 هزار مگاوات برق را می بلعند. کردی افزود: برای عبور راحت از فصل تابستان یکی از گزینه ها این است که 2000مگاوات از مصرف برق سرمایشی ها را کاهش دهیم، پس مشترکان برق می توانند با افزایش یک تا 2 درجه در وسایل سرمایشی ما را در رسیدن به این هدف کمک کنند.

وی با اشاره به این که مدیریت مصرف، مهم ترین اولویت صنعت برق در سال جاری است، خاطر نشان کرد: برای مدیریت مصرف برق دو راه بیشتر نداریم، یا باید مدیریت مصرف اجباری مثل خاموشی اعمال کنیم یا باید خودمان در مصرف برق مدیریت داشته باشیم تا با قطعی برق مواجه نشویم.

وی افزود: امروزه شرایط دشوار است و باتوجه به خشکسالی باید مصرف برق مدیریت شود که اگر مدیریت نشود، دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.