آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
نوار زرد

چه خبرتان است آقای استیون کینگ؟

چند داستان نویس در دنیا هستند که سینماگران مدام برای اقتباس به آنها مراجعه می کنند، مثلا ژرژ سیمنون یا ریموند چندلر. اما این آقای استیون کینگ به قول امروزی ها چنان شورش را درآورده که آرام آرام دارد به صدر جدول می رسد و همه را یکی پس از دیگری کنار می زند. حالا احتمالا بسیاری از نویسندگان محبوب سینما توی دلشان می گویند چه خبرتان است آقای استیون کینگ؟!

خبر جدید این است: یکی دیگر از آثار استیون کینگ مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است و به نظر باید منتظر ساخت اقتباس سینمایی The Gingerbread Girl این نویسنده معروف ژانر وحشت باشیم.

آن طور که زومجی گزارش داده، این سی امین اقتباس از آثار استیون کینگ به شمار می رود و قرار است به صورت فیلم سینمایی بلندی روی پرده سینما برود. بله، درست خواندید سی امین اقتباس.

فیلمی که از یک مجله آمد

سینمایی The Gingerbread Girl قرار است بر اساس داستانی کوتاه با همین عنوان که نخستین مرتبه در سال 2007 میلادی در مجله Esquire منتشر شد، ساخته شود. داستان کوتاه The Gingerbread Girl سپس در مجموعه داستان های کوتاه استیون کینگ که عنوان آن مجموعه Just After Sunset بود نیز منتشر شد.

در «کن» اتفاق افتاد

کمپانی یو اس پروداکشن حق ساخت اقتباس سینمایی این رمان کوتاه استیون کینگ را در جشنواره فیلم کن خرید و وظیفه پخش این فیلم به عهده کمپانی برین استورم میدیاست. این دومین مرتبه است که اثری از استیون کینگ در جشنواره فیلم کن معرفی شده و به فروش می رسد؛ اثر قبلی، In the Tall Grass بود که سرویس استریم نتفلیکس حق ساخت آن را خرید که این اثر نوشته مشترک استیون کینگ و فرزندش، جوزف هیل استورم کینگ بود.