آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

او

آخر هفته گذشته بود که خبر درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی منتشر شد؛ عالم وارسته و معلم اخلاق که طی دهه های گذشته از او آموخته ایم. صبح دیروز هم مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری طباطبایی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از حاضران در مراسم تشییع طباطبایی بود. سیدعباس صالحی گفت: او یکی از عالمان ربانی و با اخلاق بود که در خدمت مردم بود و مردم خانه او را خانه خود می دانستند و همواره برای حل مشکلاتشان به او مراجعه می کردند.

آقای وزی ضمن عرض تسلیت به مردم و خانواده این استاد بزرگ اخلاق با تاکید بر این که مرحوم طباطبایی نقش قابل توجهی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه سیاست و اخلاق داشت، عنوان کرد: علاوه بر نقش سیاسی و انقلابی وی می توان به وجه مهم شخصیتی او یعنی عالم اخلاقی بودن، اشاره کرد. او جزو علمای سلفی بود که ارتباط فعال و حسنه ای با مردم داشت. مردم صدها هزار مشکل خود را از طریق وی حل کردند.

آنها

تینا پاکروان را ابتدا به عنوان بازیگر سینما سپس به عنوان کارگردان و تهیه کننده شناختیم؛ با فیلم هایی چون «خانوم»، «نیمه شب اتفاق افتاد» و «لس آنجلس تهران». حالا خبر رسیده که او قرار است نمایشنامه «نویسنده مرده است» نوشته آرش عباسی را روی صحنه تئاتر بیاورد. بنابراین باید شاهد نخستین تجربه کارگردانی تینا پاکروان در تئاتر باشیم؛ نمایشی که قرار است خردادماه پیش رو در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود. بازیگران این اثر نمایشی که مراحل تمرینات آن آغاز شده است و خرداد در تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهدشد، نسیم ادبی و بهنام شرفی هستند. این اثر نمایشی پیش از این به کارگردانی آرش عباسی اجراهای موفقی در تئاترشهر، تالار حافظ و شمس داشته و در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز روی صحنه رفته و همچنین تور اجراهایی را نیز در اروپا پشت سر گذاشته است.

باید منتظر ماند و دید تجربه مشترک آنها (تینا پاکروان و آرش عباسی) چه نتیجه ای دربر خواهد داشت.