آرشیو شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۵
اقتصادی
۴

در سال گذشته 1400 چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به انسداد 1400 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته گفت: درصددیم تا در سال جاری بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا بختیاری با تاکید بر اینکه میزان بارندگی های استان تهران نسبت به سال گذشته کاهش 32 درصدی پیدا کرده است، اظهار کرد: بر این اساس پیش بینی می شود در سال جاری حدود700 میلیون مترمکعب از روان آب های استان کاسته شده و ورودی آب به مخازن سدهای تهران نیز با افت 350 میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته مواجه شوند.

وی با اشاره به کاهش 70 میلیون مترمکعبی برداشت از منابع سطحی نسبت به سال گذشته، گفت: امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده از سوی شرکت و همکاری مردم تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت سال 97 برنامه ریزی برای تامین آب شرب استان تهران است، ادامه داد: یکی از برنامه های مهم امسال شرکت، خط دوم انتقال آب سد طالقان به تهران خواهد بود که عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال جاری به ارزش یک هزار میلیارد تومان آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به انسداد 1400 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته درصددیم تا در سال جاری بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و از اضافه برداشت آن ها ممانعت به عمل آید.

بختیاری از ادامه نصب کنتورهای هوشمند بر روی های چاه های غیرمجاز سخن گفت و افزود: در سال 97 جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه حاشیه رودخانه ها و تخریب بناهای غیرقانونی که در بستر رودخانه ها احداث شده در برنامه اصلی شرکت آب منطقه ای تهران قرار دارد.