آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۶
جامعه
۱۵

تائید حراج سوالات امتحانات نهایی

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش سرانجام خبر لو رفتن سوالات امتحانات نهایی و فروش آنها را تائید کرد و خبر داد که عامل فروش سوالات در اتاق تکثیر کار می کرده است.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول عمادی با بیان این که عامل این کار بلافاصله شناسایی شده است، توضیح داد: ما کدهای مشخصی در برگه های سوال داریم که بر اساس آن می توانیم محل وقوع خطا را پیدا کنیم. بنابراین محل وقوع سریعا شناسایی و عامل این تخلف دستگیر شد و پیگیری های قضایی در مورد این شخص درحال انجام است. به گفته وی برای پیشگیری از تکرار این اتفاقات، اتاق های تکثیر به عنوان واسطه ارسال سوال به حوزه اجرا حذف شد و اکنون سوالات مستقیما به حوزه های امتحانی فرستاده می شود.

رشد 13/5 درصدی شهریه مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش نیز گفت: برای سال تحصیلی آینده، میانگین افزایش شهریه در تمامی پایه ها در مدارس غیردولتی 5/13 درصد است.

به گزارش مهر، مجتبی زینی وند با اشاره به این که رسالت تعلیم و تربیت بسیار سنگین و چندوجهی است، گفت: نظام خانواده، گروه های اجتماعی و تمامی دستگاه ها در امر تعلیم و تربیت موثر هستند و شوراهای آموزش و پرورش امکانات محلی را برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بسیج می کند.

وی ادامه داد در شوراهای آموزش و پرورش در 6 ماهه دوم سال 96 بیش از 496 مصوبه داشتیم که تا امروز این مصوبه ها یا محقق شده اند یا در حال پیگیری هستند.