آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۶
جامعه
۱۵

خبر

تغییرات کنکور 98

رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به تغییر نظام آموزشی، برای کنکور سال 98 دو نوع سوال برای داوطلبان نظام قدیم، پیش دانشگاهی و نظام جدید 3-3-6 طراحی می شود.

به گزارش مهر، ابراهیم خدایی با بیان این که سال آینده فارغ التحصیلان نظام جدید آموزشی وارد رقابت کنکور می شوند، افزود: منابع امتحانی، درصد دروس و همه مواردی که به سوالات کنکور 98 مربوط است در زمان مناسب به داوطلبان اطلاع رسانی می شود و آنها در این زمینه نگرانی نداشته باشند. وی بیان کرد: البته این موضوع برای سال 99 ادامه نمی یابد و در سال 99 همان سوالات نظام جدید طراحی خواهد شد.

450 داوطلب اهدای جسد

مدیربانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان این که تاکنون 450 نفر رضایت داده اند تا جسدشان پس از مرگ به پزشکی قانونی اهدا شود، گفت: میانگین سنی اهداکنندگان جسد از 19 تا 90 سال است، همچنین حدود یک سوم از آنها زن و دو سوم مرد هستند.

به گزارش ایلنا، امین رادمنش افزود: تعداد زیادی از این افراد از شهرتهران و شهرهای بزرگ هستند که با مراجعه به سازمان پزشکی قانونی، این اهدا را محضری کرده اند.

وی با بیان این که همچنان نیاز دانشگاه ها به جسد برطرف نشده است، عنوان کرد: این طرح برای این است که همه دانشگاه ها که از کمبود جسد در مضیقه هستند به اجساد اهدایی دسترسی داشته باشند.

شیوع «بی تی» میان دانش آموزان

دبیر اجرایی طرح پاد، درباره شیوع مصرف دخانیات جویدنی مانند ناس و بی تی در بین دانش آموزان گفت: دانش آموزان بعد از مقطع هفتم به دلیل شرایط محیط و حس بزرگ شدن کشش بیشتری به سمت استعمال دخانیات پیدا می کنند.

به گزارش فارس، حمیدرضا شاهسوند افزود: دو ماده مخدر جویدنی ناس و بی تی در دکه های روزنامه فروشی روبه روی مدارس با قیمت ارزان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و هیچ منع قانونی برای فروش آنها وجود ندارد.

به گفته وی، طرح پاد در راستای پیشگیری از استعمال دخانیات در بین دانش آموزان طراحی شده و در قالب این طرح، پرسشنامه ای به آنها در مورد استعمال دخانیات داده می شود که نتایج استخراج شده از آن نشان می دهد میزان اثربخشی این طرح برای کاهش مصرف دخانیات قابل توجه بوده است.