آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۶
کسب و کار
۱۳

3 سوال پیش از ورود به فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی، محیطی است که افراد و تیم های مختلف با ایده های گوناگون در آن جا مشغول کار روی کسب و کار خود می شوند. طبیعتا هر محیط کاری دارای قوانینی است و این موضوع درباره فضای کار اشتراکی نیز صدق می کند. به گزارش جام جم و به نقل از اکوسیستم، برای این که دریابید کار کردن در یک فضای اشتراکی می تواند برای شما مناسب باشد یا نه باید به سه سوال زیر پاسخ دهید.

1. آیا وجه اشتراکی بین شما و سایر تیم ها وجود دارد؟

تصور کنید در طول هفته بارها با افرادی ملاقات می کنید که زمینه کاری تان با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه این موضوع باعث می شود که نتوانید ارتباط قوی با هم برقرار کنید. همین مساله می تواند روی روحیه شما اثر منفی بگذارد و محیط کاری خسته کننده ای برایتان به وجود آورد. بنابراین توصیه می کنیم اگر وجه اشتراکی با آنها ندارید محل دیگری را برای کار انتخاب کنید.

2. در هر ساعت حدود چند نفر از این فضا استفاده می کنند؟

تعداد و ساعات حضور افراد در فضای اشتراکی می تواند متفاوت باشد. گاهی ممکن است شما برای انجام کارتان نیاز به تمرکز بالایی داشته باشید اما تیم های حاضر در دفتر، کار خاصی برای انجام دادن نداشته باشند و در مورد مسائل متفرفه با یکدیگر مشغول صحبت شوند. از طرفی در برخی مواقع ازدحام زیاد جمعیت در یک دفتر می تواند باعث بی نظمی شود. بهتر است قبل از انتخاب فضای اشتراکی خود چند بار به محل سر بزنید.

3. آیا در فضای اشتراکی احساس راحتی می کنید؟

اگر قبلا شما در اتاق شخصی خود کار می کردید و عادت داشتید که در حین کار به موسیقی با صدای بلند گوش کنید، در فضای کاری اشتراکی نمی توانید این کار را انجام دهید. یا این که اگر در خانه لباس راحتی می پوشیدید مسلما در دفتر کار شما باید با لباس تقریبا رسمی حضور پیدا کنید. آرام صحبت کردن، رفت و آمد در ساعات مشخص و روزهای مشخص و غیره از نکاتی است که باید در این مکان عمومی رعایت شود. اگر فکر می کنید رعایت این قوانین خسته کننده است، بهتر است دنبال راه دیگری برای فضای کاریتان باشید.