آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۶
صفحه آخر
۲۰
خبرچین

دردسرهای گربه و کلاغ

اگر می خواهید درباره فقر صحبت کنید، سعی کنید منطقی صحبت کنید، نه این که از گربه و کلاغ حرف بزنید و کلی مردم را دچار نگرانی کنید که نکند گوشت گربه داریم می خوریم! این حکایت خبری بود که دیروز دستگاه قضایی گفت انتشارش را پیگیری می کند. این که برخورد با این طور خبرها باید چطور باشد، خود بحث دیگری است؛ اما علی الحساب همه انتظار دارند خبرهای موثق را از خبرنگاران بشنوند.

یک زمانی برخی احزاب گلایه مند بودند که چرا نمی گذارید ما جلسه تشکیل دهیم، چرا نمی گذارید حرف بزنیم، حالا که اجازه داده شده جلسه تشکیل دهند، گویا درگیری شده و جلسه شان کلی حاشیه داشته است. خوب است احزاب قبل از تشکیل جلسه، درباره آرامش و لزوم گفت وگو بین اعضا با یکدیگر حرف بزنند. اینها که با هم حزبی هایشان این برخورد را دارند، با اعضای سایر احزاب چه می کنند؟

خبر آخر هم این که دیروز واشنگتن پست مقاله ای درباره ترامپ نوشته که در آن تاکید شده «او خودشیفته ای است که همه خودشیفته های دیگر را شکست می دهد. کافی است دستی پشتش بزنید، فرش قرمزی بیندازید و او را «دوست» خود خطاب کنید تا به ملتمسی نیازمند تبدیل شود که مهربانی افراطی از خود نشان خواهد داد و با ساده لوحی به سخنان و وعده های رقبا اطمینان می کند.» بر همین اساس به نظر می رسد مدل رفتار با رئیس جمهور آمریکا باید مدل غذا دادن به یک کودک باشد؛ البته کودکی که ممکن است هنگام غذا دادن ناگهان دست شما را گاز بگیرد!