آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۶
فرهنگ: ادبیات و هنر
۸

کتابی که پرفروش ترین اثر آمازون شد

«وفاداری بالاتر» علیه مافیای آمریکایی

رمان های سیاسی همیشه طرفداران خاص خودشان را دارند ولی رئیس جمهور فعلی آمریکا و هر آنچه در پیرامون او بوده و هست، بیشتر از همیشه بازار کتاب های سیاسی را داغ کرده و البته بازار اخبار را؛ چند وقت پیش از ترجمه یکی از این کتاب ها خبر دادیم که با نام فارسی «وفاداری بالاتر» ترجمه و منتشر شده و به گزارش تسنیم، تاکنون 850 هزار نسخه از این کتاب در اختیار کتاب فروشی ها قرار گرفته و در عین حال توانست در اولین روزهای انتشار، رتبه نخست فروش در سایت آمازون را کسب کند.

مدیر سابق اف بی آی و وکیل معروف آمریکایی، کتاب «وفاداری بالاتر» را نوشته و در این کتاب ویژگی های رهبری اخلاقی را طرح کرده است. جیمز کومی در این کتاب به ساختار خانواده های مافیایی در آمریکا و دیدگاه سران مافیا نیز پرداخته و نشان داده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز همان سبک و ویژگی های یک رئیس مافیایی را برگزیده است.

«وفاداری بالاتر» شرح فرازهایی خواندنی از زندگی کومی است و خواننده را به سفری در تاریخ آمریکا می برد که از گذشته دور آغاز می شود و به حادثه 11 سپتامبر و آخرین انتخابات ریاست جمهوری می رسد. کتاب روایت داستانی دارد، از زندگی و خاطرات نوجوانی و جوانی کومی که بنیادهای شخصیت و ویژگی های او را شکل می دهند، می گذرد و تجارب شخصی اش را در مواجهه با زور و زورگویی، خانواده های تبهکار مافیا و آنچه به تضییع حقوق انسان ها منجر می شود، شرح می دهد. شرح این ماجراها همراه است با دفاع نویسنده از باورها و مبانی اخلاقی پذیرفته شده در زندگی خانوادگی و

تعهدات شغلی.

وقایع مهم ریاست جمهوری دونالد ترامپ در بخش های پایانی کتاب مطرح شده است.

بنابراین گزارش یک میلیون نسخه از کتاب در دست چاپ است. اگر با این توصیفات به خواندن این کتاب علاقه مند شده اید، ترجمه فارسی این اثر به کوشش علی سلامی از سوی انتشارات مهراندیش به چاپ رسیده است.