آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۰۰
سیاست
۳

فضای مجازی

رویکرد تنگ نظرانه

«بعضی از اصولگرایان، برخورد با هنرمندانی چون #ناصر_ملک _مطیعی را به تنگ نظری های برخی از افراد منتسب به طیف چپ در اوایل انقلاب نسبت می دهند. این در حالی است که این افراد خودشان همین امروز رویکردی به مراتب تنگ نظرانه تر از آنچه به دیگران نسبت می دهند، دارند.» برخی از رسانه های وابسته به جریان اصولگرایی پس از فوت ناصر ملک مطیعی ممنوع التصویری و ممنوع الفعالیتی او را به گردن اصلاح طلبان انداخته و معتقدند عملکرد تندروها در دهه شصت که اصلاح طلبان امروز هستند، باعث این اتفاقات شده است. محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار توییتی نسبت به این جو سازی ها واکنش نشان داد. محمود صادقی رویکرد امروز جریان اصولگرایی را به مراتب تنگ نظرانه تر از رویکرد اصلاح طلبان در دهه شصت دانست.

واکنش سردار به لیر

«پول ترکیه بخش زیادی از ارزش خود را از دست داد، درحالی که ترکیه نه تحریم است، نه در تهدید و حتی عضو ناتو نیز هست. کاهش ناگهانی ارزش لیر ترکیه نشان داد که وابسته کردن اقتصاد به سرمایه خارجی چگونه ممکن است فرمان اقتصاد یک کشور را از دست دولتمردان آن بیرون بیاورد و خطر ساز شود. مقاوم سازی اقتصاد مختص ایران نیست. همه کشورهای منطقه به این سیاست نیاز دارند.» محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار عکسی از خود در اینستاگرام نسبت به کاهش ارزش لیر واکنش نشان داد. محسن رضایی دلیل افت ارزش واحد پول ترکیه را وابستگی به سرمایه خارجی عنوان کرد.

اعتراض اینستاگرامی ضرغامی به هندوانه

اگر از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام باشید حتما پست های عجیب رییس اسبق سازمان صدا و سیما در این شبکه اجتماعی را دیده اید. عکس های نامتعارف در کنار نوشته های عجیب، یک پکیج کامل برای تعجب شما از اینستاگرام ضرغامی است. او در جدیدترین نو آوری خود همانطور که در عکس می بینید، تصویری از یک کودک در حال خوردن هندوانه منتشر کرده و در ذیل این تصویر به گرانی هندوانه معترض شده است. ضرغامی در اینستاگرام نوشت: «میگن صادرات هندوانه آزاد شده، به همین دلیل گرون شده! خواهشا در ماه مبارک رمضان نکنید! باز میگن «خواهش» فارسی است. تنوین نمی گیره! ول کن بابا. خداییش ما هم در بچگی همینجور هندونه می خوردیم و الان هم پاش بیفته، به خصوص در طبیعت همین طوری می خوریم!»