آرشیو شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۳
حوادث
۱۹

پایان 10 سال کابوس مرد اعدامی

مردی که در جریان اختلاف حساب مالی فردی را کشته بود بعد از ده سال کابوس اعدام موفق به جلب رضایت هشت اولیای دم شد. متهم بعد از این بخشش از زندان آزاد و نزد خانواده اش بازگشت.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 1387 همزمان با گزارش قتل مرد 50 ساله ای در یک ساختمان نیمه کاره در محله ابوذر در دستور کار پلیس قرار گرفت. تحقیقات مشخص شد، مقتول با شریکش اختلاف داشته و اختلاف آنها باعث درگیری و قتل شده است. متهم به قتل تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و روز بعد دستگیر شد.

مرد 55 ساله در بازجویی به افسر تحقیق گفت: من با مقتول اختلاف حساب مالی داشتم و در جریان همان اختلاف با هم درگیر شده و به خاطر عصبانیت این جنایت را رقم زدم.

متهم به قتل خرداد سال 89 در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم و حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تائید شد.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران درباره این پرونده گفت: با تلاش واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بعد از شش سال دو تن از اولیای دم قاتل را بخشیدند اما هنوز شش نفردیگر از اولیای دم حاضر به بخشش نبودند و خواستار قصاص متهم بودند.

در این چند سال واحد صلح و سازش اجرای احکام همچنان در تلاش برای نجات مرد اعدامی بود تا این که این تلاش ها نتیجه داد و چند روز پیش شش اولیای دم دیگر که دیه ای بیش از 65 میلیون تومان دریافت کرده بودند رضایت دادند. با توجه به این که متهم ده سال در زندان بود، بعد از این جلب رضایت آزاد شده و با بیرون آمدن از زندان نزد همسر و فرزندانش بازگشت.