آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۵
ورزش
۱۸

کی روش: بایرن و لیورپول هم رونالدو را مهار نکردند

ایران سردار نیست، یک تیم است

کارلوس کی روش سرمربی ایران گفت وگویی با روزنامه اکسپرس پرتغال داشته که نکات جالبی را در دل خود جای داده است. این روزها همه سردار آزمون را ستاره اصلی ایران می دانند.

خیلی از رسانه های خارجی از این بازیکن تعریف می کنند. البته این مساله باب میل خود آزمون نیست و بارها گفته به این تعریف ها توجهی ندارد و ایران یک تیم است. وقتی خبرنگار اکسپرس هم در این باره از کارلوس کی روش سوال می کند او پاسخ می دهد: «سردار آزمون هنوز ستاره ایران نیست. ستاره تیم من روحیه تیمی بالا بین بازیکنان و فوتبال گروهی است.»

کی روش با تیزهوشی کمپ لوکوموتیو را انتخاب کرد که یکی از بهترین کمپ های روسیه است. وقتی از او در این باره سوال می شود پاسخ می دهد: «نکته جالبی است. شاید اگر در انگلیس جام جهانی برگزار شود، ما کمپ منچستریونایتد را انتخاب کنیم تا منچستریونایتد هم قهرمان لیگ شود! دفعه قبلی کورینتیانس را انتخاب کردیم و قهرمان برزیل شد. این بار هم کمپ لوکوموتیو را انتخاب کردیم و قهرمان روسیه شدند.»

اما برنامه ایران برای مهار کریس رونالدو چیست؟ کی روش لبخندی می زند و جواب می دهد: «ما امیدواریم رونالدو برابر تیم ملی ایران روز خوبش نباشد، در غیر این صورت کار ما برای مهار کریستیانو سخت خواهد بود و شاید مجبور شویم پرس سنگینی برای مهار او در نظر بگیریم و بازیکنانی را موظف به مهار رونالدو کنیم. اگر کسی می توانست رونالدو را مهار کند شک نکنید تیم های بایرن و لیورپول او را مهار می کردند!»