آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۵
سینما
۹

روزهای خوب سینماهای لرستان

زمانی بویژه در دهه های 60 و 70، سینماهای شهرستان ها فروش خوب و قابل توجهی داشت و حتی برخی فیلم ها به نیت و با قصد فروش خوب در شهرستان ها تولید می شد. اما مدت هاست که به دلایل مختلف، بسیاری از سینماهای قدیمی شهرستان ها تعطیل شده اند یا درصورت بقا، فروش های بالایی ندارند.

به گزارش جام جم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: سینماهای استان لرستان در سال 1396 بالغ بر نیم میلیارد تومان فروش داشته اند و در سال 1397 نیز روند استقبال مردم استان از سینما افزایشی و چشمگیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اعلام این خبر افزود: میزان فروش سینماهای استان لرستان در دولت های یازدهم و دوازدهم رو به افزایش بوده به طوری که در سال 94 با ظرفیت 2040 صندلی، مجموع فروش کل استان بالغ بر دویست و هشتاد و نه میلیون و هفتصد و شانزده هزار تومان بوده است و این در حالی است که در سال 1396 و با مجموع 1625 صندلی (به دلیل تعمیرات برخی سالن ها) فروش سینماهای استان به مبلغ پانصد و شصت و سه میلیون و چهارصد و چهل و پنج هزار تومان رسیده است که افزایش قابل توجهی داشته است.