آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۱۱۸
سیاست
۲

فواد ایزدی: امریکا برای مذاکره با ایران آماده نیست

فواد ایزدی در گفت وگو با ایرنا درباره نامه بیش از یکصد فعال سیاسی درباره گفت وگو و مذاکره مستقیم با امریکا گفت: مذاکره در سیاست خارجی کشورها یک ابزار بوده که نه همیشه خوب و نه همیشه بد است. بعضی وقت ها از این ابزار باید استفاده کرد و بعضی وقت ها هم نباید استفاده شود: یکی از حالت های استفاده از مذاکره آمادگی طرف مقابل برای این موضوع است. وی با بیان اینکه موارد متعددی در راهبرد امریکا نسبت به ایران وجود دارد که عمل به آن را غیر ممکن می کند، یادآور شد: برخی کارشناسان امریکا اعلام کردند که این متن تهیه شده برای کشور شکست خورده در جنگ است که باید آن را امضا کند و متنی برای باز کردن گفت وگو و مذاکره نیست.

وی به عدم آمادگی امریکا برای مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: اینکه در داخل کشور عده ای بحث مذاکره با این کشور را بدون شرط مطرح می کنند که طرف مقابل آمادگی ندارد و اگر بخواهد آن را انجام دهد 13 شرط دارد، خیلی در عمل کار صحیحی نیست.

ایزدی تاکید کرد: طرح مذاکره با امریکا این پیام را به طرف مقابل می دهد که عده ای در ایران هستند که هیچ دقتی در حوزه مباحث سیاست خارجی نداشته و به هر سمتی قابلیت منحرف شدن دارند که این برای یک کشور با تمدن ایران خیلی خوب نیست.