آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۰
شهرستان ها
۷

هشتمین جشنواره پروژه های علمی جابر بن حیان در همدان برگزار شد

هشتمین جشنواره پروژه های علمی جابر بن حیان با راهیابی 6 هزار طرح به مرحله منطقه ای در همدان آغاز به کار کرد.

همدان- خبرنگار کیهان: در مرحله نخست هشتمین دوره جشنواره جابر بن حیان 84 هزار و 760 دانش آموز مشارکت داشته و 735 مدرسه معادل 50 درصد مدارس استان در تدوین پروژه های عملی این جشنواره نقش آفرین بودند همچنین تعداد دانش آموزان راه یافته به مرحله استانی این دوره از جشنواره، 211 نفر به همراه93 پروژه بوده است.

هشتمین دوره جشنواره جابر بن حیان در دو مرحله استانی و منطقه ای با مجموع، 26 هزار و 151 طرح مورد ارزیابی قرار گرفت که حدود 19 هزار طرح همگام با یکی از مهم ترین رویکردهای جشنواره به صورت گروهی و بیش از 6 هزار طرح به صورت انفرادی تدوین و ارائه شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح هشتمین دوره جشنواره جابربن حیان اظهار کرد: هدف جشنواره جابربن حیان جایگزین کردن آموزش مبتنی بر پژوهش به جای نحوه تدریس سابق است.

رضوان حکیم زاده تصریح کرد: در این جشنواره اصل بر یادگیری و تقویت کارگروهی در دانش آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: متاسفانه امروز صدا و سیما با انتشار آگهی های تبلیغاتی رقابت گونه در مقاطع تحصیلی مختلف، جریان پررنگ ضدتربیتی را در پیش گرفته است در حالی که می تواند به مثابه یک دانشگاه آگاهی بخشی کرده و از گسترش این عارضه تربیتی بکاهد.