آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۰
سینمای جهان
۱۰

جان کراسینسکی در دو راهی انتخاب

رایان علیه داعش!

با آن که هنوز مجموعه جک رایان روی آنتن نرفته، آمازون چراغ سبز تولید فصل دوم آن را نشان داد. اهل فن می گویند اطمینان تهیه کنندگان مجموعه از استقبال بالای تماشاگران، باعث شده چنین تصمیمی بگیرند.

از سوی دیگر، موفقیت بالای مالی و انتقادی درام ترسناک علمی- تخیلی «مکانی ساکت»، به عنوان عامل و دلیل اصلی این تصمیم گیری عنوان شده است. جان کراسینسکی که در نسخه تلویزیونی ماجراجویی های پرمخاطره جک رایان، نقش این کاراکتر را بازی می کند، بازیگر و کارگردان مکانی ساکت هم بوده است. فصل اول جک رایان برای 31 آگوست روی آنتن می رود و فروش کلان مکانی ساکت، تبلیغات خوبی برای جذب بیشتر تماشاگران به جک رایان شده است.

کار تولید فصل دوم مجموعه اواسط فصل تابستان امسال در لوکیشن های چند کشور اروپایی آغاز می شود. آمریکا و آفریقای جنوبی دیگر لوکیشن های مهم این اکشن دلهره آور پلیسی هستند. در داستان فصل اول، کاراکتر جک رایان به مقابله با عوامل گروه داعش می رود. اطلاعات بیشتری درباره مجموعه در دست نیست. فصل دوم هم مثل فصل اول در هشت اپیزود تولید می شود و کراسینسکی یکی از تهیه کنندگان آن هم است. وندل پیرس، یک بار دیگر در قالب کاراکتر جیمز گریر ظاهر خواهد شد. کراسینسکی بعد از پایان بازی در فصل دوم، فرصت کارگردانی قسمت دوم مکانی ساکت را پیدا می کند. اما نزدیکان به مجموعه می گویند او باید به احتمال زیاد اوایل سال جدید میلادی، خودش را آماده بازی در فصل سوم آن کند!

این در حالی است که بازیگر به نشریه هالیوود ریپورتر گفته برای کارگردانی قسمت دوم مکانی ساکت تردید دارد. او گفته است: «خیلی ترسیده ام و نمی دانم می توانم در قسمت دوم هم همان کار قسمت اول را انجام دهم یا نه.» این در شرایطی است که بازی و کارگردانی قسمت اول فیلم، او را به صورت یک کارگردان و بازیگر درجه یک و سطح بالا درآورد. کراسینسکی می گوید برای ساخت قسمت دوم مکانی خلوت عجله ندارد و می خواهد کارش را با دقت انجام دهد.