آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۵
جامعه
۴
شایعه

امضای قرارداد بازیکنان لیگ برتری به دلار

این روزها اتفاقاتی که در لیگ برتر می افتد چندان جالب نیست. دستمزدهای میلیاردی، ناز کردن ستاره ها، شرط های عجیب و غریب و... اما خبری به گوش خبرنگار ما رسیده که اگر صحت داشته باشد باید به حال این لیگ تاسف خورد.

در شرایطی که رقابت های جام جهانی به پایان رسیده و بعضی بازیکنان در این تورنمنت درخشش خوبی داشته اند آنها در مذاکره با باشگاه های خودشان برای تمدید قرارداد خواستار قراردادهای دلاری شده اند!اتفاقی که تا به حال به صورت رسمی در فوتبال ایران سابقه نداشته است. این در حالی است که ظاهرا مدیران عامل بعضی باشگاه های لیگ برتری هم که ولع جذب ستاره های فوتبال دارند به این خواسته تن داده اند.

در روزهای فعلی، دلار یکی از معضلات اقتصادی کشور است و مسئولان دولت در تلاش هستند تا با ارائه راهکاری مناسب دلار را از چرخه اقتصاد کشور حذف کنند اما بعضی از فوتبالیست ها در این شرایط بد اقتصادی خواهان امضای قرارداد به دلار هستند. شکی وجود ندارد که پیشنهاد کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس که قراردادهای شان را به دلار امضا می کنند ایرانی ها را وسوسه کرده تا همین رویه را پیش بگیرند. اما به چه قیمتی؟ اگر عرب ها با دلار قرارداد می بندند برآورد این قراردادها در فوتبال ایران رقم های سرسام آوری می شود. مثلا امید ابراهیمی که می گویند 800 هزار دلار با الاهلی قرارداد بسته است با چند دلار در فوتبال ایران قرارداد می بندد؟

حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد این که آیا قرارداد بازیکنان داخلی بازیکنان تیم فوتبال استقلال به ریال بسته شده یا دلار می گوید: «تمامی قراردادهای بازیکنان داخلی استقلال براساس ریال منعقد شده است. بجز خارجی های تیم اصلا امکان ندارد قرارداد بازیکنانمان را به دلار منعقد کنیم و به طور حتم با هر اقدامی در این زمینه برخورد می کنیم.»