آرشیو شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۷
صفحه آخر
۲۰
خبرچین

نیاز به شفافیت مضاعف!

یک عده ای دور هم جمع شده اند، یک قانون تصویب کرده اند که فلان سرزمین ارث پدری ماست و زبان رسمی ما هم چنین است و آینده مان هم چنان است و دیگران هم حقی ندارند! این سناریوی یک فیلم هالیوودی نیست، ماجرای فلسطین است که صهیونیست ها در تازه ترین رونمایی از سیاست های آپارتایدی شان کلا گفته اند اینجا واس ماست! خنده دار است که در برابر چنین مصوبه ای، دولت های عربی مدعی دفاع از خلق عرب کلا سکوت کرده اند تا مبادا پرزیدنت موطلایی آمریکا ناراحت شود.

یک موسسه ای تخلف کرده، حالا دنبال شریک جرم می گردد. آنهم چه شرکایی؛ هم هنرمند و هم سیاستمدار. حالا صدای این چهره ها درآمده که بانک مرکزی پشت ماجرای افشاگری برخی رسانه هاست و خلاصه به نظر می رسد داستان افشاگری و شفافیت، دارد به سمت و سویی می رود که شاید خود این سمت و سوی جدید نیاز به «شفافیت مضاعف» داشته باشد.

بحث ترمیم کابینه هم دوباره داغ شده است. البته جناب رئیس جمهور نشان داده اند که معمولا برای تغییر ترکیب کابینه شان عجله ای نداشته و کلا خیلی دست به عصا در این زمینه حرکت می کنند، اما کار ترمیم کابینه به جایی رسیده که حتی رئیس دفتر ایشان هم گفته اند وزرای جدید باید توان اجرایی داشته باشند. آیا این یعنی برخی وزرای فعلی توان اجرایی ندارند؟!