آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۹
شهرستان ها
۷

فرماندار: تمام امکانات برای جهانی شدن فرش طبس فراهم شده است

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس از آمادگی لازم برای جهانی شدن فرش اصیل طبس اعلام آمادگی کرد و گفت: تمام امکانات و زیرساخت ها برای این امر مهیاست.

طبس- خبرنگار کیهان: در جلسه کارگروه همایش تخصصی فرش در طبس که با حضور رئیس مرکز فرش ایران در این شهر تشکیل شد شهرکی مدیرکل صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد: 50 هزار بافنده فرش در استان با 310 کارگاه فعال و 25 هزار دار فرش شناسایی و در حال فعالیت می باشند و این صنعت با اقبال مردم و بافنده ها در طبس روبه رو شده است.

در ادامه همایش رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس در گزارشی اعلام کرد درآمد فروش 248 تخته فرش دستباف به بازسازی عتبات عالیات برای ساخت صحن و سرای حضرت فاطمه«س» در نجف اشرف هدیه و اختصاص داده شده است.

در این همایش فرشته دستباف رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه این مرکز آمادگی لازم را برای احیای فرش اصیل طبس دارد، افزود: به عنوان نماینده عالی دولت در حوزه فرش دستباف آمادگی برای کسب نشان جغرافیایی به نام فرش اصیل طبس را داریم.

وی گفت: در نظر داریم فرش طبس به عنوان یک نمونه فرش دستباف ایرانی قرار داده و صادر کنیم.

وی گفت: در نمایشگاه فرش تهران غرفه ای را برای طبس در اختیار قرار خواهیم داد.

دستباف افزود: مرکز ملی فرش ایران از تهیه مستند فرش دستباف ایرانی در خراسان جنوبی و شهرستان طبس و برگزاری جشنواره فرش در نیمه دوم سال جاری حمایت کرده و دومین خانه فرش را در طبس راه اندازی خواهیم کرد.