آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۱
ورزش
۱۷

کمیته انضباطی پرونده سوپرجام را بست

پرسپولیس، برنده دربی 87

سرانجام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای نهایی بازی سوپرجام را اعلام کرد که بر این اساس استقلال با نتیجه 3 بر صفر بازنده دیدار با پرسپولیس معرفی شد.

در بخشی از رای صادره از سوی کمیته انضباطی نوشته شده: «در پی اعلام و تاکید سازمان لیگ بر انجام مسابقه سوپر جام بین تیم های استقلال و پرسپولیس، باشگاه استقلال با عدم قبول تاریخ تعیین شده و اصرار بر تغییر تاریخ مسابقه، عملا انجام مسابقه سوپرجام در جمعه 29 تیر سال جاری را منتفی نموده است. لذا کمیته انضباطی با احراز تقصیر باشگاه استقلال تهران در عدم برگزاری مسابقه سوپر جام در روز جمعه مورخ 29/4/97 مستندا به بند یک ماده 96 و نیز ماده 61 مقررات انضباطی، و بند یک ماده 10 و ماده 14 اساسنامه فدراسیون فوتبال و با رعایت ماده 93 مقررات انضباطی به جهت عدم مطالبه خسارت از سوی سازمان لیگ با اعمال تخفیف تیم استقلال را در مسابقه مذکور 3بر صفر بازنده اعلام می نماید.»

در بخش دیگری از این رای آمده است: «با توجه به این که تقویم مسابقات از سه ماه قبل به باشگاه ها ابلاغ شده و این تاریخ نیز با لحاظ نظرات پیشنهادی باشگاه ها و سرمربیان در جلسه هم اندیشی تصویب شده است باشگاه ها مکلف به رعایت برنامه زمان بندی از پیش اعلام شده هستند. از طرفی سوپر جام باید قبل از شروع فصل جدید انجام شود و به دلیل حضور هر دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی باشگاه های آسیا، امکان تعویق وجود ندارد. صرفنظر از پاسخگویی صریح و مکرر سازمان لیگ مبنی بر عدم تغییر زمان مسابقه، اساسا عدم اجابت تقاضای یک باشگاه برای تغییر برنامه به منزله تاکید بر برنامه قبلی بوده و مکاتبات بعدی باشگاه استقلال منطقی به نظر نمی رسد. (همانطور که در تقاضای تغییر زمان مسابقه تیم ملی ایران با کره جنوبی در عصر روز تاسوعای حسینی، کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها پاسخی به پیشنهادات ایران نداد بلکه مسابقه را در زمان خودش اجرا نمود)...»

استقلالی ها می توانند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ، درخواست تجدیدنظرخواهی را به کمیته استیناف ارسال نمایند.