آرشیو سه‌شنبه ۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۶
صفحه آخر
۲۰

خوراکی هایی که دوست بچه ها نیستند

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد، بیش از 88 درصد خوراکی های تولید شده برای کودکان مضر هستند.

به گزارش فارس، چارلین الیوت، محقق بهداشت کودکان در دانشگاه کلگری در کانادا می گوید: هدف از غذاهای فرآوری شده برای کودکان، تضعیف تغذیه آنها ست.

مطالعات نشان داده است، خوراکی های کودکان یا دارای گلوتن هستند یا فاقد آن، ولی با مجموعه کاملی از قند و شکر و چربی دارند. گلوتن از خانواده پروتئین هاست که در غلاتی مانند گندم، چاودار و جو یافت می شود. این روزها بین محققان بحثی بر سر مفید یا مضر بودن گلوتن صورت گرفته است؛ بسیاری ادعا می کنند گلوتن کاملا بی خطر است. از طرف دیگر، بعضی از کارشناسان سلامت بر این باورند گلوتن برای بسیاری از افراد مضر است؛ این درحالی است که یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که بیش از 30درصد آمریکایی ها به طور جدی سعی می کنند از خوردن گلوتن پرهیز کنند. حدود یک درصد مردم جهان به علت ابتلا به بیماری سلیاک به گلوتن حساسیت دارند؛ بیماری سلیاک عبارت از نوعی واکنش ایمنی غیرطبیعی به گلیادین نسبتا هضم شده است. این بیماری به میزان شدت های مختلفی در تمام مصرف کنندگان گندم در جهان رخ می دهد؛ مصرف و استنشاق گلوتن نیز موجب برخی واکنش های آلرژیک و آسیب های عصبی می شود. در انسان ها حساسیت به گلوتن زیاد دیده شده است.

88 درصد از موادغذایی بسته بندی شده بدون گلوتن برای بچه ها دارای کیفیت غذای کمتری است؛ زیرا آنها شامل شکر، نمک، چربی اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس چرب هستند.