آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۹۲۸۲
ورزش
۱۱

خبر

اتفاق برای دختر پرامید

عضو تیم ملی تکواندو بانوان که پرچمدار کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی شده بود، به علت مصدومیت حضور در این دوره از بازیها را از دست داد.کیمیا علیزاده در تمرین تیم ملی دچار آسیب دیدگی عضلانی شد. پس از ارزیابی پزشکی و معاینات تکمیلی توسط دکتر رازی مشخص شد که زانوی چپ کیمیا دچارآسیب جدی شده و قادر به همراهی تیم ملی

نمی باشد. درحالی که مسئولان ورزش کیمیا علیزاده را به عنوان پرچمداردراین بازیها انتخاب کرده بودند، باید دید با مصدومیت وی پرچمدارتغییر خواهد کرد یا خیر. علیزاده که نخستین بانوی مدال آورایران درالمپیک است، یکی از امیدهای کسب مدال طلا در بازی های آسیایی بود.

مجوز ورزشکاران صادر شد

ثبت‎نام نهایی کاروان ایران دربازی‎های آسیایی با صدور مجوز برای 378 ورزشکارهمراه بود؛ این تعداد ورزشکار نسبت به آماری که پیش ازاین ارائه شده بود، با کاهش مواجه شده است.ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی در پایان نشست خود اعزام 380ورزشکار شامل 275 ورزشکار مرد و 105 ورزشکار زن را به بازی های آسیایی قطعی کرد. با این حال و با وجودیکه هفته گذشته نیز اعزام بانوان شمشیرباز تائید شد، در نهایت تعداد کلی ورزشکاران اعزامی وبانوان کاهش داشته است.

کربکندی: استعدادهای ناب فوتبال دیده نمی شود

پیشکسوت فوتبال گفت: استعدادهای زیادی درفوتبال اصفهان داریم اما تیم های اصفهانی تنها به فکرقهرمانی هستند و برای این که شعارحیا کن رها کن نشنوند، بازیکنان منتخب ازشهرهای دیگررا به تیم های استان می آوردند. کربکندی اظهارکرد: خیلی ازکسانی که وارد مدارس فوتبال می شوند صرفا علاقه دارند نه استعداد! هیئت فوتبال استان می تواند مراکز استعدادیابی دراصفهان راه اندازی کند وحتی هزینه هایی برای جذب بازیکن انجام دهد وبازیکنان را مرحله به مرحله ازصافی عبوردهد. به این شکل بازیکنان بومی با استعداد زیادی کشف می شوند.وی درباره جذب بازیکنان مناطق محروم اظهارکرد: بیش ترین و شاخص ترین استعدادهای ما درمناطق محروم زندگی می کنند که بیش ترمدارس فوتبال و باشگاه ها تنها به شغل پدراهمیت می دهند. اگراین همه استعدادهایی که دراین مناطق وجود دارند را شناسایی وجذب کنیم دیگربه بازیکنان غیربومی احتیاج پیدا نخواهیم کرد.