آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۳
سیاست
۲

پرواز اولین جنگنده ایرانی در 31 مرداد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: در روز 31 مرداد، هواپیمایی به پرواز درخواهد آمد که مراحل مختلف آزمایش را طی کرده و مردم شاهد پرواز این هواپیمای جنگنده و پشتیبانی خواهند بود.

به گزارش میزان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در آستانه 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی با حضور در برنامه نگاه یک در خصوص سامانه موشکی پدافند هوایی «باور373» گفت: این سامانه مراحل آزمایش نهایی خود را پشت سر گذاشته و بزودی تحویل نیرو های مسلح می شود.

حاتمی اظهار کرد: تلاش ما بر اولویت های امروز متمرکز است؛ اولویت ما موضوع موشکی است که قدرت بازدارندگی کشور است. تمرکز ما روی کیفیت و ارتقای توانمندی هاست.

وی با بیان این که در مجموع در حوزه تسلیحات اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: برای مثال، همکاران من در حوزه مقابله با موشک های بالستیک و کروز کار های خوبی کردند و در حوزه زمینی نیز تانک کرار را داشتیم که امروز برای آزمایش های نهایی در اختیار نیرو های مسلح است. بسیاری از کار های ما برمبنای طراحی های داخلی است.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقتصاد مقاومتی راهکار راهبردی در برابر دشمن است، گفت: دشمن فکر می کند ما در حوزه اقتصاد آسیب پذیر هستیم و فشار ها را از این ناحیه وارد می کنند، همچنان که صدام هم همین تفکر را که ما از نظر اقتصادی و نظامی در موضع ضعف قرار داریم، داشت.

وزیر دفاع با اشاره به موضوع بودجه در صنعت دفاعی کشور گفت: ما نیز مثل سایر کشور ها با مشکل بودجه روبه رو هستیم و بودجه همیشه محدود بوده و بودجه بندی برای این است که با پولی محدود بهترین نتیجه را کسب کنیم و دولت هم با محدودیت مواجه است.

وی افزود: البته ما به عنوان نیرو های مسلح سعی داریم دفاع و تامین امنیت مردم را با حداقل قیمت تامین کنیم و این مهم ترین ماموریت اقتصاد مقاومتی و جهادی و انقلابی ترین کار ماست.