آرشیو سه‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۲۰
حوادث
۱۱

پایان سرقت های سریالی گوشی تلفن همراه

شرق: مردی که توانسته بود گوشی موبایل صد نفر را سرقت کند، عاقبت دستگیر شد.

در پی اعلام این سرقت های خیابانی در مناطقی از شهر مشهد، دستورات لازم برای پیگیری سریع این پرونده صادر شد و طرح تشدید مقابله با سرقت های خیابانی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت.

بررسی های علمی این پرونده در گام اول به سرنخ هایی رسید که به آشکارکردن مشخصات ظاهری دو عامل اصلی سرقت ها و همچنین موتورسیکلت قرمزرنگ آنها انجامید.

ماموران در گام بعدی عاملان سرقت ها را تحت کنترل و مراقبت های پوششی قرار دادند و هنگامی که آنها به شهروندی نزدیک شدند و قصد گوشی قاپی از وی را داشتند وارد عمل شدند و عامل اصلی این سرقت ها را به دام انداختند اما همدست این فرد با موتورسیکلت خود از صحنه گریخت. متهم 19ساله در تحقیقات اولیه پلیسی با توجه به شواهد و ادله موجود راهی جز بیان واقعیت ندید و با معرفی همدست خود و مال خر اموال مسروقه، اعتراف کرد روزانه چهار فقره گوشی قاپی انجام می دهد به گونه ای که در 25 روز گذشته صد فقره سرقت در خیابان های مشهد داشته است. او همچنین گفت گوشی ها را به مبلغ پایینی می فروختند و درآمد حاصله را بین خودشان تقسیم می کردند. متهم در ادامه از محل اختفای همدست خود ابراز بی اطلاعی کرد.

درحال حاضر تحقیقات گسترده تیم های پلیس مشهد برای دستگیری متهم فراری پرونده و مال خر اموال مسروقه ادامه دارد.

سردار «قادر کریمی» فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی درباره این پرونده توضیح داد: دختران و پسران جوان در حال مکالمه با گوشی همراه خود در خیابان ها و معابر، طعمه اعضای این باند بودند. بنابراین به شهروندان توصیه می کنیم به هشدارهای پلیسی درخصوص نحوه حمل کیف دستی و استفاده از گوشی همراه و نکات مراقبتی و بازدارنده از سرقت ها توجه بیشتری داشته باشند تا از وقوع چنین سرقت هایی پیشگیری کنند.