آرشیو سه‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۲۰
حوادث
۱۱

انهدام باند بزرگ سرقت خودرو

شرق: اعضای باندی که به 129 خودرو دستبرد زده بودند، بعد از دستگیری به جرائم شان اعتراف کردند.

در پی وقوع سرقت های متعدد خودروهای «پژو» و «سمند» در سطح شهر کرج، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

در بررسی های ماموران مشخص شد سرقت ها عموما از ساعت 9 صبح تا 15 عصر و اغلب مقابل بوستان ها و ادارات دولتی و همگی با یک شیوه صورت گرفته است.

ماموران با رصد اطلاعاتی و مراجعه به آلبوم تصاویر سارقان سابقه دار به دو نفر که سابقه سرقت خودرو داشتند و به تازگی از زندان آزاد شده بودند، مظنون شدند. در تحقیقات تکمیلی ماموران محرز شد افراد شناسایی شده ساکن غرب استان تهران هستند، اما به صورت روزانه به کرج رفت وآمد می کنند. ماموران پس از چندین شبانه روز تحت نظر قراردادن رفت وآمد این متهمان، در نهایت آنها را سوار بر یک دستگاه پژو405 سرقتی در ابتدای جاده شهریار شناسایی کردند و پس از صدور دستور توقف خودرو، متهمان را دستگیر و به همراه خودروی سرقتی به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهمان در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر 29 فقره سرقت خودرو و صد فقره سرقت داخل خودرو در خیابان های خلوت شهر کرج که فاقد دوربین مداربسته بود، اعتراف کردند و گفتند ما معمولا خودروهایی را برای دزدی انتخاب می کردیم که تجهیزات ایمنی کافی نداشتند و دزدی از آنها راحت بود.

سردار «عباسعلی محمدیان»، فرمانده انتظامی استان البرز، درباره این پرونده گفت: در بازرسی از منزل متهمان و گاراژی که متعلق به آنها بود، چهار دستگاه خودروی سمند و صد فقره تجهیزات داخل خودرو کشف شد و متهمان اعتراف کردند که 25 دستگاه خودروی سرقتی را نیز پس از سرقت به سایر استان ها انتقال داده اند که تلاش برای شناسایی و جمع آوری خودروهای مسروقه ادامه دارد.