آرشیو چهارشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۲۱
سیاست
۳

الو شرق 88640260

پیامک: 30004699

•اردکانیان، وزیر نیرو، گفت: سازگاری با کم آبی یک دهه دیر درک شد. فقط یک دهه دیرکرد در درک یک واقعیت! لابد برای یافتن راه حل هم باید چند سده منتظر باشیم! و برای اجرائی شدن راه حل مکشوفه چند هزاره دیگر! راه حل سازگاری با کم آبی آسان است؛ تصفیه فاضلاب در کلان شهرهایی مثل مشهد و تهران. این شهرها سالانه میلیون ها مترمکعب فاضلاب قابل تصفیه مناسب برای کشاورزی دارند که باید جایگزین چاه های آب کشاورزی شوند که مثل زالو آب شیرین زیرزمینی را می مکند. در اروپا صنعت تصفیه فاضلاب به جایی رسیده که آب را قابل شرب کرده اند، اما ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!

یک مخاطب

•لطفا گزارشی درباره ممنوعیت ورود آقایان با پیراهن آستین کوتاه در برخی ادارات دولتی تهیه کنید. آیا این ممنوعیت سند قانونی دارد؟ پس چرا اطلاعیه آن به صورت رسمی در ورودی ادارات نصب نمی شود تا همه تکلیف خود را بدانند؟

یک مخاطب

•حدود 70 سال قبل، اداره ثبت اسناد با امکانات ناچیز، بدون وجود ابزارهای پیشرفته امروزی، با مترهای طنابی، تک تک روستاهای ایران را با پای پیاده متر و مساحی کرده و برای هر روستا نقشه تهیه کردند و حدود هر روستا را در دفاتر ثبت نوشتند. امروز با وجود ماهواره و ابزار دقیق از اجرای طرح کاداستر خبری نیست. با اجرای کاداستر حدود هر زمین مشخص شده، از تجاوز زمین خوار به اراضی خرده مالکان جلوگیری می شود. اداره ثبت چه زمانی می خواهد مثل کشورهای پیشرفته طرح کاداستر را اجرائی کند.

یک مخاطب

•دست فروشان مترو را ساماندهی کنند! بی کاری و گرانی باعث ازدحام دست فروشان مترو شده و این مسئله برای مسافران دردسرساز شده است. از مسئولان مترو تقاضای ساماندهی آنان را داریم.

از مسافران خط یک مترو

•بانک ها سود تسهیلات را کاهش دهند: عده ای از ناچاری برای خانه دارشدن از بانک ها وام مسکن گرفته اند، سود تسهیلات بانکی باعث شده در پرداخت اقساط بانک با مشکل مواجه شوند. وام گیرندگان از مسئولان بانک مرکزی تقاضای کاهش سود بانکی را دارند.

از وام گیرندگان