آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۳
اقتصاد
۳

سود سهام عدالت سال 96 افزایش می یابد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: سود سال 96 سهام عدالت به موجب مجامع شرکت های سرمایه پذیر حدود 4000 میلیارد تومان است به همین خاطر سود سال 96 مشمولین سهام عدالت افزایش می یابد، اما هنوز عدد قطعی آن مشخص نیست.

به گزارش میزان، علی اشرف عبدا... پوری حسینی در نشست خبری درخصوص سهام عدالت بیان کرد: از اسفند 95 ساماندهی سهام عدالت آغاز و سامانه آن راه اندازی و صورتحساب به مشمولین داده شد و مهر سال گذشته صورتحساب ها بسته و برای 49 میلیون نفر صورتحساب قطعی صادر شد.

وی در ادامه افزود: دریافت شماره شبا از فروردین سال جاری آغاز و همچنان ادامه دارد و سود مربوط به سال 95 به حدود 40 میلیون نفر پرداخت شد و لذا مشمولانی که شماره شبا ارائه نموده و راستی آزمایی شده اند، سود دریافت کردند و مابقی تا شهریور واریز شده و واریز سود سال 95 کم کم بسته می شود. رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: سود سهام عدالت سال 95 برای برخی مشمولین 80 هزار تومان و برای اقشار خاص 150 هزار تومان پرداخت شد که در این میان بسته به اصل ارزش سود دریافت کردند.

پوری حسینی گفت: سود سال 96 به موجب مجامع شرکت های سرمایه پذیر حدود4000میلیارد تومان بوده و یکی از بهترین شرکت ها هلدینگ خلیج فارس است که هنوز پایان مجمع آنها نرسیده و سود سال 96 مشمولین سهام عدالت افزایش می یابد و هنوز عدد قطعی آن مشخص نیست و اوایل آبان مشخص می شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: سعی می کنیم سود سال 96 را تا دی و بهمن به حساب مشمولین واریز کنیم. پوری حسینی تصریح کرد: هنوز هفت میلیون مشمول برای سود سال 95 اقدام به ارائه شماره شبا نکرده اند و برای نگهداشتن این سود مشکلی نیست، ولی نگهداشتن برگه سهام امکان پذیر نیست و این امر باید ساماندهی شود.

وی توضیح داد: هفت میلیون مشمولی که شماره شبا نداده اند اگر تا مهرماه اقدام کردند که واریز می شود ولی اگر اقدام نکنند سود در حساب بانکی یا مشارکت در سرمایه گذاری صورت می گیرد و دیگر زمان واریز آن برای سایر مشمولان مشخص نخواهد بود و زما ن بر می شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: آزادسازی سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و نتایج آن پس از بررسی اعلام می شود.