آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۲
جهان
۲۲

اخبار

حمله انتحاری در مراسم بزرگداشت «احمدشاه مسعود»

در مراسم هفدهمین سالمرگ «احمد شاه مسعود»، یک دستگاه موتورسیکلت بمب گذاری شده کاروان هواداران قهرمان ملی افغانستان را هدف حمله قرار داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، «حشمت استانکزی» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل در این باره به «تلویزیون یک» گفت که در این حمله تنها دو نفر زخمی شدند. پیش از این نیز یک عامل انتحاری که قصد حمله به هواداران مسعود را داشت توسط نیروهای امنیت ملی به ضرب گلوله از پای در آمد. در ساعات اولیه این حمله هیچ گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفت.

بنا بر گزارش ها در مراسم روز گذشته عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان و شماری از چهره های جهادی وسیاسی حاضر شده و از هفدهمین سالگرد شهادت احمد شاه مسعود تجلیل کردند.

احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان 17 سال پیش 9 سپتامبر 2001 تنها دو روز پیش از حمله 11 سپتامبر در یک حمله انتحاری از سوی شبکه القاعده در ولسوالی خواجه بهاءالدین ولایت تخار کشته شد.

قطع کمک 25 میلیون دلاری امریکا به بیمارستان های قدس

یک مقام وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ فرمان قطع کمک 25 میلیون دلاری به بیمارستان هایی که در قدس به فلسطینی ها خدمات رسانی می کنند را صادر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول امریکایی پیش تر اعلام کرده بود، رئیس جمهوری این کشور در نظر دارد کمک هایی به ارزش 20 میلیون دلار را از بیمارستان های قدس قطع کند.

دولت امریکا ماه ژانویه نیز اعلام کرده بود، بیش از نیمی از کمک خود به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را به حالت تعلیق درآورده تا درباره آینده همکاری خود با آن بررسی بیشتری کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به قطع کمک های مالی امریکا به شماری از بیمارستان های قدس اعلام کرد، این اقدام به منزله دشمنی مستقیم با ملت فلسطین است.