آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۴۲
جهان
۷

رویداد

برگزاری مذاکرات نظامی 2 کره

وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد چهلمین دور مذاکرات نظامی دو کره در سطح کارشناسان فردا برگزار می شود. بر اساس این بیانیه قرار است دو طرف در این نشست درباره موضوعات مهم بخش نظامی بیانیه پانمونجوم مانند برداشتن پست های نگهبانی در مرز گفت وگو کنند. همچنین استفان بایگون، نماینده جدید آمریکا در امور کره شمالی، در ادامه تحرکات دیپلماتیک در شبه جزیره کره، وارد کره جنوبی شده و مذاکراتش را با مقام های این کشور شروع کرده است.

حمله داعش به روستایی در الحویجه کرکوک

یک منبع امنیتی در استان کرکوک در گفت وگو با شبکه سومریه نیوز اعلام کرد که به دنبال حمله عناصر داعش به روستای «الحوایج»، از توابع «حویجه» در استان کرکوک، دو نفر از اهالی این روستا کشته شدند.

استقبال علاوی از مذاکره صدر و العامری

تحرکات سیاسی در عراق برای تشکیل ائتلاف جدید شامل ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر و الفتح به رهبری هادی العامری ادامه دارد؛ مسئله ای که ایاد علاوی، رهبر ائتلاف الوطنیه، آن را نقطه شروعی مثبت دانست.

عقب نشینی داسیلوا از کاندیداتوری

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق محبوس برزیل، بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز تصمیم گرفته است دست از مبارزه حقوقی بر سر کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی میلادی بردارد و معاونش، فرناندو حداد را به جای خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حزب کارگران معرفی کند.

سفر پوتین به ژاپن

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، پس از دیدار با ولادیمیر پوتین به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری روسیه ژوئن سال آینده به ژاپن سفر می کند. او دراین باره افزود: سال آینده و در حاشیه نشست اجلاس گروه 20 در اوساکا با یکدیگر دیدار می کنیم.