آرشیو سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۱۹۱
سیاست
۳

خبر

تروریسم تکفیری تمام منطقه را با خطر مواجه کرده است

رامیل اسوب اف، وزیر کشور جمهوری آذربایجان و هیات همراه ظهر دیروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون راهکارهای گسترش روابط دوجانبه گفت وگو کردند.

به گزارش ایلنا: نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به غیرقانونی بودن تحریم های امریکا و تبدیل شدن آن به ابزار انتقام شخصی ترامپ از کشورهای مخالف تصریح کرد: تجربیات گذشته نشان می دهد که رفتارهایی از این دست نه تنها اثربخش نخواهد بود بلکه موجب انزوای بیش از پیش امریکا در جامعه بین الملل خواهد شد.

شمخانی با تصریح بر شناسایی و پیگیری ریشه های خارجی عملیات تروریستی اخیر در شهر اهواز خاطرنشان کرد: خطر تروریسم و ریشه های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می شود تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانعی بزرگ در مسیر رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی است.

وی با تقبیح سیاست های امریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه ابراز داشت: لازم است با حفظ هوشیاری و افزایش تعاملات و گفت وگوهای سازنده، تلاش های مخرب بدخواهان برای ایجاد بدبینی و اختلاف میان کشورهای منطقه خنثی شود.

پرونده 5 دانشجوی بازداشتی دی ماه 96 به دادگاه تجدیدنظر رفت

وکیل مدافع چند تن از دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه 96 از ارسال پرونده موکلانش به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا: امیر رییسیان از ارسال پرونده چند تن از دانشجویان بازداشته شده در اعتراضات دی ماه 96 به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر خبر داد.